Belysningsplanlægning - Se lyset

Se en lille film med forord til kurset, se et minikursus med gennemgang af Se Lysets opbygning, samt se casevideoen om SEB ovenfor.

SE LYSET
E-learningkursus i belysningsplanlægning
en analysemetode til iagttagelse og vurdering af indendørs kunstig belysning

Kursets formål er at give kommende og nuværende arkitekter en analysemetode til iagttagelse og vurdering af kunstigt lys i arkitekturen. I analysemetoden indgår de mange aspekter i en arkitektonisk lyssætning. De gennemgås i kursusforløbet i følgende kapitler:

Lysets arkitektur, Lysets farve, Lysets styrke, Lysets retning, Lysets funktion, Lysets bæredygtighed

Hvert kapitel indledes med en videocase, hvor Gunver Hansen præsenterer kapitlets hovedtema i forbindelse med en aktuel case. Efterfølgende får du som kursist lejlighed til at gennemgå de vigtigste aspekter ved hjælp af tekster, billedeksempler og interaktive opgaver. Kurset er bygget op på en måde, så du som bruger i et vist omfang kan vælge, hvor mange eksempler og detaljer, du vil forholde dig til.

Du kan forvente at skulle bruge 2-3 timer på en kursusgennemgang. Herudover har du selvfølgelig mulighed for at vende tilbage for uddybning af enkelte kapitler og eksempler.

Som en del af kurset har du ligeledes adgang til et supplerende værktøjsmateriale.

Kurset er produceret af Akademisk Arkitektforening i samarbejde med Gunver Hansen Tegnestue og udviklingsfirmaet MOCH A/S.

Tag et onlinekursus – køb Arkitektforeningens nyudviklede e-learningprodukt her.

Hvordan gør man?
Gå til kursets tilmeldingsside, og klik "Tilmeld".
Kurset købes med dankort, og så snart du har købt det, tilgår din ordre Arkitekternes Efteruddannelse.
Du modtager en mail fra os med brugernavn og unik adgangskode til kurset og har herefter 3 måneders ubegrænset adgang til kurset og værktøjsmaterialet.

Hvad koster det?
Pris kr. 750 for medlemmer / kr. 1.500 for andre.