MAA-Frokost

Den første onsdag i måneden inviterer vi en arkitekt MAA til at holde et oplæg online i frokostpausen. Med initiativet ønsker vi at eksponere aktuelle projekter og initiativer i foreningen og koble dem direkte til vores medlemmers projekter og arbejdsopgaver. I anden halvdel af 2023 møder vi næste generation af arkitekter og får indblik i, hvad der optager dem og hvordan de arbejder med bæredygtighed.

Katrine Østergaard Bang

Planfaglig konsulent

kb@arkitektforeningen.dk

Frokosterne giver samtidig mulighed for at få faglige input til ens eget arbejde, opbygge netværk og udforske samarbejdspotentialer på tværs af arbejdspladser og opgaver.

Frokostdatoer 2023

Første onsdag i måneden kl. 12.15-12.45. De kommende frokoster finder sted den 7. februar, 6. marts og 3. april.

Find næste MAA-frokost i vores kalender.

Se nogle af de afholdte frokostmøder nedenfor

Katrine Østergaard Bang

Planfaglig konsulent

kb@arkitektforeningen.dk

MAA-Frokost med Nordland Artkitekter

Se eller gense oplægget fra Nordland Arkitekter

Nordland Arkitekter fortæller her om deres arbejdsmetode og konceptudvikling på tværs af skala, herunder et af deres første projekter, som ikke var en carport, men derimod et stort parkeringshus i Aarhus.

MAA-Frokost med Mette Borup

Se eller gense oplægget fra Mette Borup

Til denne MAA-frokost kan du møde Mette Borup, indehaver af Studio Borup. Mette er frivillig i Røde Kors-projektet ”Fra bolig til hjem”, som hjælper voldsramte kvinder videre.

MAA-Frokost med Peter Kjær Arkitekter

Se eller gense oplægget fra Peter Kjær Arkitekter

Opførelsen af eget hus i Sydhavnen blev en ilddåb for arkitekten Peter Kjær, og erfaringerne med at bygge med egne hænder skabte fundamentet for tegnestuen Peter Kjær Arkitekter. Til denne MAA-frokost fortæller han om rejsen mod at stifte sin egen tegnestue og om drømmen om at bidrage til en bedre byggeskik.

MAA-Frokost med Grethe Pontoppidan

Se eller gense oplægget fra Grethe Pontoppidan

Få styr på op og ned i sagen om nedrivningen af Bocenter Ringbo. Arkitekt MAA Grethe Pontoppidan deler ud af sin store viden om velfærdsarkitekturen, kulturhistorien og Hans Chr. Hansens arkitektoniske perle i Gladsaxe.

MAA-Frokost med Panum & Kappel

Se eller gense oplægget fra Panum & Kappel

Panum & Kappel vil gennem udvalgte projekter diskutere detaljens betydning, og hvordan vi kan bruge detaljen som greb i udviklingen af arkitektur.

MAA-Frokost med OS Arkitekter

Se eller gense oplægget fra OS Arkitekter

OS arkitekter fortæller om deres projekter, der alle har bæredygtig, stedbunden og holistisk tilgang til arkitekturen til fælles.

MAA-Frokost med ReVærk

Se eller gense oplægget fra ReVærk

Mød arkitekt MAA Simeon Østerlund Bamford, der fortæller om friluftshuset på Silkeborg Højskole.

MAA-Frokost med Magnus Haahr Nielsen

Se eller gense oplægget fra Magnus Haahr Nielsen

Arkitekt MAA Magnus Haahr Nielsen, tidligere byplanlægger og projektleder i Roskilde Kommune fortæller om at arbejde som ung kommunal byplanlægger, og hvordan han har brugt sin arkitektfaglighed til at skabe indflydelse og rammer for menneskers liv. Hør også, hvordan han har brugt sine erfaringer fra kommunalt regisom afsæt for at stifte tegnestuen Gründl Haahr.

MAA-Frokost med Jesper Kusk

Se eller gense oplægget fra Jesper Kusk

For Jesper Kusk går funktionalitet, bæredygtighed og æstetik hånd i hånd. Til denne MAA-frokost fortæller han om visionen for sin tegnestue ved samme navn.

MAA-Frokost med NOAA

Se eller gense oplægget fra NOAA

Mød tegnestuen, som anvender dialog, eksperimenterende løsninger og sanselige oplevelser som løftestang for arkitekturen

MAA-frokost med Over Byen

Sådan får vi bygherren til at tilvælge bæredygtighed i projekter

Hos Over Byen arbejder de med at videreudvikle den eksisterende bygningsmasse. Sammen med fremsynede bygherrer leverer de indsigtsfuld omdannelse, realiserer potentialer og skaber mening på ny. Mød bæredygtighedschef Anita Krak, der fortæller, hvordan tegnestuen arbejder med bæredygtighed i eksisterende bygninger.

MAA-frokost med Vibeke Grupe Larsen

Hvordan kan arkitektfaget blive bedre til at dokumentere langsigtet social værdiskabelse?

Bliv klogere på Social LCA og evidens for social bæredygtighed, når arkitekt MAA og erhvervsforsker Vibeke Grupe Larsen fra Danske Arkitektvirksomheder, fortæller om erfaringerne fra sit ph.d-projekt.