Arkitekturens Dag

I 2017 vil Arkitekturens Dag blive fejret mandag den 2. oktober. Frist for ansøgning til  støtte fra Arkitektforeningens lille pulje til arrangementer offentliggøres ultimo februar. Læs her mere om Arkitekturens Dag 2016 m.m.

Der var rig mulighed for at opleve arkitektur på helt nye måder, da Arkitekturens Dag 2016 blev markeret med en stribe arrangementer fra Kolding til København mandag den 3. oktober.

Se hvad der skete i Jylland og på Fyn.

Se hvad der skete i København, på Sjælland, på Bornholm og i Grønland.

Arkitektforeningen var tovholder, når tegnestuer, kommuner, institutioner og skoler fejrede arkitekternes internationale kampdag med events, foredrag, udstillinger og meget mere. Sammen satte vi den 3. oktober fokus på danske arkitekters arbejde.

Arkitekturens Dag var i år mandag, den 3. oktober. Dagen vil også fremover ligge på den første mandag i oktober.

Ligesom i resten af verden bød denne dag på nye og spændende arrangementer for mange mennesker og aldersgrupper, der har lyst til at vide mere om arkitektur.

Formålet med Arkitekturens dag er at vise omverdenen, hvad danske arkitekter laver, hvad arkitekternes kompetencer kan bruges til, og hvad arkitektur handler om. Danske arkitekter har en unik forståelse for brugerinddragelse, helhedstænkning og funktionalitet og over hele verden er dansk arkitektur kendt for sin evne til at kombinere innovative og menneskeligt værdiskabende løsninger.

Dagen er for alle, både børn og voksne, så gå på opdagelse i programmet og bliv klogere på, hvad der sker på Fyn og i Jylland, på Sjælland, i København, og på Bornholm.

Download Arkitekturens Dag logo her

Sæt pris på arkitekturen!

Arkitektforeningen opfordrer kommuner til at uddele bygningspræmieringer på Arkitekturens Dag.

Læs om Arkitekturens Dag 2015

Læs om Arkitekturens Dag 2014