Værktøjskasse for arrangører

Kommunikationen af arrangementet er næsten lige så vigtig som selve arrangementet. For det er den, der gør, at borgere, politikere, samarbejdspartnere og andre aktører får lyst til at dukke op og får øje på det projekt eller den problemstilling, I gerne vil fremhæve. Men hvordan trænger man igennem hos den travle lokalpresse og på de sociale medier? Vi har samlet lidt tips, tricks og guides nedenfor.

Foto: Jonas Petri

Annoncering på Arkitektforeningen.dk
Send en kort beskrivelse af indhold, tid, sted, link og evt. tilmelding. Husk også at sende et godt billede i mindst størrelse 1920 px x 1080 px.

Send det hele til  arkitekturensdag@arkitektforeningen.dk

Kontakt lokalpressen
Med en aktiv indsats, målrettet lokalpressen, kan I sørge for, at flere får øje på jeres arrangement og det sted eller projekt, I gerne vil fremhæve.

Se vores 9 gode råd til presseindsatsen
Hent vores skabelon til en pressemeddelelse til jeres lokale presse. Denne skal selvfølgelig tilpasses jeres projekt/sted eller lokalområde.
Find medier i dit lokalområde her

Vær synlig på Facebook
Opret arrangementet på eget website og del det på jeres Facebook-væg og i relevante borgergrupper. I kan også oprette arrangementet som en begivenhed på Facebook og invitere netværk og lokale borgere direkte. Bemærk, at hvis I gør Arkitektforeningen til medarrangør på jeres arrangement på Facebook, kan vi hjælpe med at booste det.

Varm op på Instagram
I tiden op til Arkitekturens Dag kan I varme op på Instagram, og bagefter kan I også dele billeder, stories og reels fra selve arrangementet.

Vi har udarbejdet en let guide med anbefalinger til, hvordan I kan gribe sagen an. Husk også, at hvis I tagger Arkitektforeningen i jeres stories, kan vi hjælpe med at dele og booste jeres arrangement.

Hent guide til Instagram

Birgitte Lindegaard Jensen

Indholdsredaktør

blj@arkitektforeningen.dk