Vækstlagstegnestuer

Vækstlagstegnestuerne kommer ofte med initiativ og nytænkning og udgør et stort potentiale for udviklingen af fremtidens arkitektur – men bliver ofte overset, når opgaver bliver udbudt. I Arkitektforeningen arbejder vi for at gøre det nemmere at vinde fodfæste.

Friluftshuset ved Silkeborg Højskole. er tegnet af ReVærk. Bygningen er inspireret af traditionelle metoder og materialer. Placeret på kanten mellem åben plæne og skov danner bygningen ramme om undervisning i ”Natur og Friluftsliv” på Silkeborg Højskole. Foto: Martin Gravgaard og ReVærk

Sidsel Gelting Hodge

Fagkonsulent

sgh@arkitektforeningen.dk

Lige dele talent, passion og vision er brændstoffet hos arkitekturens vækstlag. Den nystartede tegnestue er villig til at lægge tid og hjerteblod i bygherrens projekt, men manglende referencer og erfaring betyder, at man ofte vælges fra, når opgaver bliver udbudt.

Arkitektforeningen arbejder for at synliggøre vækstlagstegnestuerne som attraktive rådgivere – og bygherrernes naturlige valg.

Sidsel Gelting Hodge

Fagkonsulent

sgh@arkitektforeningen.dk

Projekt START matcher kommuner og tegnestuer

Læs om Projekt START

Med Projekt START vil Dreyers Fond og Arkitektforeningen gøre det nemmere for vækstlagets tegnestuer at komme ind på markedet. Ved at matche nyetablerede talenter med konkrete opgaver i kommunerne er målet, at begge parter skal få øjnene op for samarbejdets muligheder. Foto: Alonso Mayo

Netværk for nyetablerede tegnestuer

Læs om netværket og meld dig til

Bliv en del af ‘Netværk for nyetablerede tegnestuer’ og vær med til at drøfte muligheder og udfordringer med andre, som sidder med de samme problemstillinger – eller allerede har knækket koden. Visualisering: Panum & Kappel

Visualisering: Pihlmann Architects

Unge arkitekter bygger for Bikubenfonden

Med et stærkt bæredygtigt fokus er den forholdsvis nyetablerede tegnestue, pihlmann architects, i gang med at transformere Bikubenfondens kommende hovedkvarter sammen med erfarne entreprenør- og ingeniørkræfter. Arkitektforeningen har hjulpet med at tilrettelægge processen og udvælge vinderforslaget.

Se nærmere på projektet