ANNONCE

De 24 små huse, der blev præsenteret i to temanumre af samme navn. Fotos af Hampus Berndtson, Laura Stamer, Adam Mørk, Marko Radonijc, Thomas Bossel, Emil Jeppesen, Helene Høyer Mikkelsen, Torben Eskerod, Flemming Ibsen, Jens M. Lindhe, Jens Larsen, Lasse Hedevang Nielsen, Anette Meldgaard, Lynge Lynge Arkitekter, Jørgen Bech Taxholm, Rasmus Hjortshøj og Philip Lütken.

Redaktionen

I sommeren 2021 efterlyste vi i Arkitekten små huse bygget i Danmark inden for de seneste fire år. I 2017 udkom Arkitekten nr. 7 med samme tema, og vi mente, at tiden var inde igen. Antagelsen var rigtig. Vi modtog langt flere projekter end forventet, over 100, og med stor omhu udvalgte redaktionen 24 huse, der blev præsenteret over to udgivelser – Arkitekten 10/2021 og 01/2022.

Der har været stor interesse for de to temanumre, og det er en fornøjelse, at vi nu kan invitere til Arkitekten Live – Små huse. Mette-Marie Lassen og Marcus Pihlmann, der rejste rundt i Danmark, besøgte og skrev om de udvalgte huse kommer og fortæller om deres rundrejse, og arkitekterne bag husene præsenterer deres projekter.

Arrangementet afholdes den 16. juni kl. 17-19 i Akademisk Arkitektforenings lokaler i Åbenrå 34, København K. Der vil være let forplejning.

Arrangementet er fuldt booket – for venteliste skriv til mli@arkitekten.dk.

Vi ser frem til arrangementet!

Redaktionen

ANNONCE