ANNONCE

Stillbillede fra den russiske stumfilm "Manden med kameraet" af Dziga Vertov, 1929.

Redaktionen

Arkitekturfotografiet er et selvstændigt medie med både dokumentaristiske, kunstneriske og kritiske aspirationer, som har stor betydning for vores forståelse af de former og rum, arkitekter skaber. Målet med konkurrencen er at fremme udviklingen i vækstlaget og give arkitekter, planlæggere og bygherrer nye blik på og fortolkninger af rammerne omkring vores liv.

Alle kan være med, blot man har bopæl i Danmark, Grønland eller Færøerne og er over 18 år. Den samlede præmiesum er på 50.000 kr.

Læs konkurrenceprogrammet her:

Konkurrenceprogram

Bilag: Liste med udvalgte bygningsværker

Rettelsesblad 1

Rettelsesblad 2

Kendingstal på indkomne forslag

Konkurrencens dommerkomité

Flemming Rafn Thomsen, arkitekt MAA og partner i TREDJE NATUR

Jens Lindhe, arkitekt MAA, arkitekturfotograf SFF

Laura Stamer, arkitekturfotograf

Rasmus Hjortshøj, arkitekt, fotograf og grundlægger af COAST

Signe Cold, arkitekt MAA og partner i Entasis, fagdommer udpeget af Arkitektforeningen