Undervisning og workshops

Arkitektforeningen tilbyder inspirationsoplæg og undervisning for bygherrer og rådgivere, der selv ønsker at gennemføre konkurrencer.

Har du spørgsmål?

Dorte Sibast

Udviklingschef

ds@arkitektforeningen.dk

Vi skræddersyr inspirationsoplæg og undervisning til jeres behov. Oplæg er både tiltænkt bygherrer og rådgivere, der selv ønsker at gennemføre konkurrencer. Men vi kan også vinkle oplæg til for eksempel organisationer, foreninger og kommuner, som ønsker inspiration til, hvordan man skaber arkitektonisk værdi i udviklingsprojekter.

Tre eksempler på temaer for oplæg og undervisningsforløb

• Konkurrencer – det uventede geniale eller spild af penge?
    Hvad kan konkurrencer? Hvornår skaber de værdi? Og hvordan kan man bruge dem? Argumenter for og imod arkitektkonkurrencer og gennemgang af metoder, genveje og faldgruber i arkitektkonkurrencer.
  • Konkurrenceformer – hvilken model skal vi bruge?
    Introduktion til forskellige konkurrenceformers fordele og ulemper. Eksempler på hvordan forskellige konkurrenceformer har givet vidt forskellige processer og resultater.
  • Arkitekturpolitik – hvorfor, for hvem og hvordan?
    Hvad kan en arkitekturpolitik? Hvordan udarbejder man en arkitekturpolitik? Og hvordan bruges den i praksis? Introduktion til arkitekturpolitik som et politisk værktøj til at skabe værdi i det byggede miljø med eksempler fra hele landet.
Har du spørgsmål?

Dorte Sibast

Udviklingschef

ds@arkitektforeningen.dk

Hvad koster det?

Vores inspirationsoplæg for bygherrer starter ved 5.000 kr. ekskl. moms.

Er du interesserede i et skræddersyet undervisningsforløb i enten din bygherreorganisation eller din rådgivningsvirksomhed, så kontakt os og få et tilbud.