Netværk for kommunal arkitekturpolitik

I Arkitektforeningen har vi øget vores fokus på kommunale arkitekturpolitikker, så vi får styrket implementeringen af dem i landets kommuner. Bliv en del af vores arkitekturpolitiske netværk.

Foto: Laura Stamer
Vil du vide mere?

Katrine Østergaard Bang

Projektleder

kb@arkitektforeningen.dk

Flere danske kommuner i gang med at udarbejde eller opdatere deres arkitekturpolitik, og du kan møde mange af dem i vores netværk.

For hvem og hvorfor

Det arkitekturpolitiske netværk er et tværfagligt forum, hvor vi som forening kan bidrage med arkitektfaglige input og skabe et rum for medlemmernes udveksling af viden, værktøjer og erfaringer med at udarbejde og implementere en arkitekturpolitik.

Netværket er målrettet alle der arbejder med planlægning, byggeri eller byudvikling i kommunerne – kommunalpolitikere er også meget velkomne. Netværksmøderne finder sted forskellige steder i landet, hvor kommunerne på skift agerer vært og på den måde får mulighed for at sætte fokus på den lokale praksis og vise nogle af resultaterne deraf.

Det får I

• 2 netværksmøder årligt med oplæg og byvandring i værtskommunen.
  • 4-6 møder online med inspirerende oplæg og mulighed for erfaringsudveksling.
  • En lukket LinkedIn-gruppe med mulighed for vidensdeling.
  • Nyheds- og inspirationsmails, så du er opdateret på, hvad der sker på området.

Pris pr. år

Kommuner/organisationer/tegnestuer: kr. 2.500,-

Medlemskabet er ikke personligt, så det er muligt at deltage flere kollegaer til netværksmøderne (begrænset antal) eller deltage på skift.

Personligt medlemskab: kr. 1.500,-

For medlemmer af Arkitektforeningen: kr. 750,-

For yderligere information og tilmelding til netværket

Kontakt projektleder, arkitekt MAA Katrine Østergaard Bang, telefon: 3085 9014, mail: kb@arkitektforeningen.dk

Vil du vide mere?

Katrine Østergaard Bang

Projektleder

kb@arkitektforeningen.dk

Redskaber til kommunal arkitekturpolitik

Alle kommuner kan have gavn af en arkitekturpolitik; her finder du inspiration, gode argumenter og eksempler, og bagefter kan du læse den trinvise guide til, hvordan man som kommune skaber, driver og udvikler en arkitekturpolitik.

Kommuner med arkitekturpolitik

Her finder du en liste over de af landets kommuner, der allerede har en arkitekturpolitik. Gå på opdagelse i deres politikker og strategier og få inspiration til, hvordan jeres kommune kan komme i gang med at arbejde mere målrettet med den arkitektoniske kvalitet i byudviklingen.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser