Sustainable Development Goals Netværk

FN's 17 verdensmål for bæredygtig udvikling er højaktuelle og udgør tilsammen et vigtigt fælles afsæt i den grønne omstilling. Med dette gratis medlemsnetværk undersøger vi, hvad arkitekter kan gøre for at hjælpe med at opnå dem.

Foto: Klimatilpasning i Kokkedal. Foto: Schønherr

Dorte Sibast

Udviklingschef i Akademisk Arkitektforening

ds@arkitektforeningen.dk

Bæredygtighed defineres i FN’s verdensmål som en omfattende og smuk vision om en verden i balance. Verdensmålene taler i høj grad til det byggede miljø og arkitekternes potentiale til aktivt at arbejde med at opnå dem.

Sustainable Development Goals Netværk er et fagligt forum for debat og udveksling af den nyeste viden om bæredygtig omstilling. Vil du være med til at drøfte, hvordan arkitekterne kan spille en rolle? Er nogle mål vigtigere end andre? Hvordan bidrager du med din faglighed, og hvordan kan vi dele viden og lære af hinandens erfaringer?

Netværket mødes fire-fem gange årligt af to timers varighed i Arkitektforeningens lokaler. Her inviterer vi blandt andet oplægsholdere indenfor, som kan bidrage til inspiration og debat, men vi deler også den viden og erfaring, netværksmedlemmerne selv har opbygget i deres faglige praksis.

Netværket er gratis.

Kort om netværket

Netværket er medlemsdrevet og lederrollen går på skift på årlig basis. Nuværende leder er Tom Westergaard Hansen, towh@kea.dk, arkitekt MAA og adjunkt, KEA BYG. To

Netværket optager løbende nye medlemmer og havde sin opstart i marts 2019. Der er et årligt budget på ca. 5.000,- kr. til fire-fem årlige møder, som afholdes i Åbenrå 34 i København K.

Kommende netværksmøder

• 23. august, kl. 16-18: Bæredygtighed og skønhed  (er afholdt)
  • 16. november, kl. 16-18: tema følger

Tilmeld dig netværket via mail@arkitektforeningen.dk

Om netværksleder Tom Westergaard Hansen: Tom har 25 års projekteringserfaring fra danske og tyske tegnestuer. Han underviser bygningskonstruktører på KEA-Københavns Erhvervsakademi og er i sin undervisning nysgerrig på, om og hvordan den bæredygtige omstilling sætter sig i vores byggeskik, hvordan materialer og deres konstruktive samlinger får en anden og mere synlig tilstedeværelse, og om den bæredygtige omstilling dermed påvirker vores forståelse af arkitekturens skønhed.

Dorte Sibast

Udviklingschef i Akademisk Arkitektforening