SDG-netværk

Sustainable Development Goals Netværk. FN's 17 verdensmål er på alles læber. Arkitektforeningen skal være vært for UIA's Verdenskongres i 2023, som har verdensmålene som tema. Med dette netværk undersøger vi, hvad arkitekter kan gøre for hjælpe med at opnå dem.

Foto: Klimatilpasning i Kokkedal. Foto: Schønherr

Verdensmålene taler i høj grad til det byggede miljø og arkitekternes potentiale til aktivt at arbejde med at opnå dem. Vil du være med til at drøfte hvordan arkitekterne kan spille en rolle? Er nogle mål vigtigere end andre? Hvad skal/kan Arkitektforeningen gøre nu og frem mod 2023 for at opnå målene?

Lederen af netværket er Lotte Foght-Sørensen, arkitekt MAA. Lotte Foght-Sørensen har arbejdet med bæredygtig arkitektur i mange år og pt. som projektleder hos Mangor & Nagel Arkitekter. Netværket optager løbende nye medlemmer og havde sin opstart i marts 2020.

Netværket har et årligt budget på ca. 5.000,- kr. til 4-5 årlige møder, som afholdes i Åbenrå 34 i København K.

Yderligere information og tilmelding til Annette Blegvad, ab@arkitektforeningen.dk

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser