Aalborg: På cykeltur med Nordjysk ArkitekturKlub

Bliv klog på åbningen af Østerå fra havnen til Østerådal.

Perspektiv Åparken Arkitekturens dag 2021

Vision for Åparken

Tidspunkt:

04.10.2021 Kl. 16.00

Sted:

Østerås udløb til fjorden, ved Musikkens plads, 9000 Aalborg

Arrangeret af:

Arkitektforeningen Nordjylland og Utzon Center

Arkitekturklubben inviterer dig og din cykel på tur. Sammen cykler vi langs Østerå-ruten fra havnen mod Østerådal. Og vi triller forbi Karolinelund, Åparken og Gabriel erhvervspark.

Siden 2008 Aalborg Kommune haft et ønske om at åbne dele af den gamle å, der har ligget gemt og glemt nede under byen.

Tag med på cykeltur og hør Anne Juel Andersen fra Arkitekt, By- og Landskabsforvaltningen, Aalborg Kommune, fortælle om åbningen af åen.

Det er gratis at cykle med på turen. Der er dog max 25 pladser.

Praktisk: Du og din cykel skal møde op ved åens udløb til fjorden, der er lige ved Musikkens Plads. Husk at booke billet via utzoncenter.dk

Om Nordjysk ArkitekturKlub

Nordjysk ArkitekturKlub er et fællesskab, hvor fagfolk mødes om det fælles engagement i arkitektur og kvaliteten i det bebyggede miljø. Klubben er det faglige mødested for byggebranchens mange forskellige parter og uddannelser – den er åben for alle, der beskæftiger sig med arkitektur & byrum, bebyggelser & landskab. Bag klubben er vi en bred buket af regionens foreninger og institutioner med det fælles ønske at styrke den nordjyske arkitekturscene. ArkitekturKlubben er initieret af Arkitektforeningen Nordjylland.

Find Nordjysk ArkitekturKlub på Facebook.

Arkitekturens Dag i hele landet

Find et arrangement nær dig

Over hele Danmark bruger kommuner, tegnestuer, kulturinstitutioner og organisationer Arkitekturens Dag til at invitere til arrangementer og oplevelser, som fejrer arkitekturen og sætter fokus på nye forbindelser til natur.

Find et arrangement nær dig