Albertslund: Rundvisning i fremtidens landskab

Hyldager Bakker er et nyt, stort og ’kunstigt skabt’ landskab ved Albertslund bymidte. Tag med på rundvisning og oplev et bakkelandskab, der er helt unikt for Danmark.

Tidspunkt:

02.10.2022 kl. 13 -14.30

Sted:

Dyrgårdens drivhus, Vridsløselillestræde 29. Der er P-plads lige i nærheden.

Arrangeret af:

Arkland og Albertslund Kommune

Visioner for byudvikling i Albertslund

Hyldager Bakker er op til 23 meter høje og bygget af jord modtaget fra blandt andet byggeri af Letbanen. Gennem de sidste to år har Albertslund Kommune modtaget en million tons jord, der nu er omdannet til første del af et naturskønt område. Anden del af bakkerne er stadig under opbygning og det forventes at der modtages mere end 2 millioner tons jord.

Vi vil fortælle om visionerne for byudvikling i Albertslund og om arbejdet med at skabe et naturområde, der er rammen om det gode liv for dyr og mennesker. Vi vandrer i de sydlige bakker og slutter af med et besøg på byggepladsen i nord, hvor vi i dagens anledning har fået særlig adgang.

Se mere om Hyldager Bakker her

Rundvisere

Kristine Klæbel, direktør for By, Kultur, Miljø og Beskæftigelse, og Mathilde Bjerregaard, landskabsarkitekt fra tegnestuen Arkland.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser