Albertslund: Vridsløse – fra fængsel til ny åben bydel

Kom med bag murene på det tidligere Vridsløselille Statsfængsel, få et indblik i stedets lange historie og hør om planerne for transformationen - fra fængsel til ny åben bydel.

Fremtidens Vridsløse. Rendering: Cobe

Tidspunkt:

Den 3. oktober, kl. 17 - 19

Sted:

Inspektørboligen, Egon Olsensvej 1, 2620 Albertslund

Arrangeret af:

A. Enggaard

Ditte Klerens Søndergaard fra Byudvikler A.Enggaard og Nina Tolstrup fra Freja Ejendomme fortæller om visionerne for det ikoniske sted.

Merete Kinnerup fra COBE præsenterer Masterplanen og tanker bag at transformere og tilføje nyt til nogle helt særlige rammer.

Til slut går vi en tur i og udenfor fængslet.

Max. 30 deltagere. Tilmelding efter først til mølle.

Tilmelding senest. 30 september til Ditte Klerens Søndergaard på ditte.s@enggaard.dk

For kontakt på dagen: mobil 26775112

Fra fængsel til fællesskab

Det 160 år gamle Vridsløselille Statsfængsel i Albertslund bliver i de kommende år centrum for udviklingen af en helt ny, mangfoldig og samlende bydel med en gennemgribende grøn profil. Den nye bydel har fået navnet Vridsløse.

Bag udviklingen af den 160.000 kvadratmeter store fængselsgrund står entreprenør- og byudviklingsvirksomheden A. Enggaard, Danmarks største arbejdsmarkedspensionskasse PKA og statens ejendomsselskab Freja Ejendomme. Parterne har i tæt samarbejde med Albertslund Kommune udarbejdet et forslag til en masterplan for den nye bydel.

Vridsløse skal bidrage til Albertslund Kommunes ambitiøse og værdibaserede byudvikling og understøtte kommunens vision om at være byen for børnene, det grønne og fællesskabet.

Forude venter flere års tæt samarbejde mellem parterne om udviklingen af det tidligere lukkede fængselsområde til åben bydel.

Læs mere om projektet

Filtrér: Arkitektforeningen