Diernæs: Det gode boliv og fællesskaber i Torpegård

Det nyligt opstartede bofællesskab Torpegård inviterer indenfor og viser nye bæredygtige boliger frem

Et af de miljøvenlige og klimavenlige huse i Bofællesskabet Torpegård. Privatfoto

Tidspunkt:

04.10.2021 kl. 14.00 - 17.00

Sted:

Grostedet 10, Diernæs ved Faaborg

Arrangeret af:

Bofællesskabet Torpegård

På 7,7 ha har bofællesskabet Torpegård to byggefelter med i alt 12 nye matrikler. Der er færdigbyggede træhuse samt et halmhus under opførelse p.t. Der er et tiny house i byggeproces, samt andre projekter med mindre bæredygtige huse på vej, som man kan høre om og stille spørgsmål til. Der er p.t. 9 aktive familier i projektet. De sidste 3 grunde er reserveret til yngre og børnefamilier.

Der er stor interesse for fælles køkkenhave, – frugthave, – stort drivhus, – dyrehold. Fællesskabet prioriteres højt og der er anlagt bålplads, legeplads, opholdsarealer omkring fælleshuset. Torpegård ønsker at behandle jorden ud fra biodynamiske principper, så jorden efterlades i en bedre tilstand. Vi har også fælles beplantet spildevandsrensning.

Mere kontakt til naturen og mere kontakt mellem generationerne. Flere deleordninger, fællesspisning og hermed større livskvalitet.

Arkitekturens Dag i hele landet

Find et arrangement nær dig

Over hele Danmark bruger kommuner, tegnestuer, kulturinstitutioner og organisationer Arkitekturens Dag til at invitere til arrangementer og oplevelser, som fejrer arkitekturen og sætter fokus på nye forbindelser til natur.

Find et arrangement nær dig
Filtrér: Arkitektforeningen