Juelsminde: Havet omkring os – byvandring om klimasikring

I Juelminde vil det kystnære bymiljø over de næste årti skulle ændres så fremtiden kan imødekommes uden at store dele af byen oversvømmes. Et dige skal højvandssikre byen. Men kan et dige spejle konteksten og samtidig løfte bymiljøet? Få svarene på hvilken rolle stedet og arkitekturen spiller i dette nutidige og historiske byggeri, på en byvandring med Juelsminde Digelag og Biolog Maria Elise Sørensen.

Dige ved Juelsminde. Luftfoto: Areal Info

Tidspunkt:

03.10.2022 kl. 15-16

Sted:

Juelsminde Havnemuseum, Havnegade 12, 7130 Juelsminde

Arrangeret af:

Juelsminde digelag og Hedensted Kommune

Kan et dige løfte bymiljøet?

Klimaforandringerne betyder, at vandstanden i havet stiger og at situationer med ekstrem højvande bliver både hyppigere og voldsommere og samtidig vil grundvandsstanden i de kystnære områder stige.

Hvem viser rundt: Bestyrelsesmedlem i Juelsminde Digelag Viggo Mortensen og Biolog Maria Elise Sørensen

Tilmelding: Via opslag i Kulturkalenderen

Max. antal deltagere: 50