København: Morgenopråb i Arkitektforeningen

Traditionen tro kickstarter Arkitektforeningen Arkitekturens Dag med morgenopråb og morgenmad i Åbenrå 34. Kom med, når vi diskuterer, hvordan arkitekturen kan bidrage til at skabe reel bæredygtighed gennem nye forbindelser til natur. Arrangementet streames live.

Vi starter Arkitekturens Dag med morgenopråb og morgenkaffe i gården i Åbenrå 34. Foto: Laura Stamer

Tidspunkt:

Kl. 8.00-9.00

Sted:

Åbenrå 34, København K

Arrangeret af:

Arkitektforeningen

Katrine Østergaard Bang

Planfaglig konsulent

kb@arkitektforeningen.dk

I takt med klimaforandringerne og en galopperende urbanisering er naturen, klimaet og behovet for en mere bæredygtig levevis kommet på dagsordenen.

Arkitekturen har en vigtig rolle at spille i denne udvikling. For gennem arkitekturen kan vi bidrage til løsningen af nogle af klodens store udfordringer – fra klimakrise til biodiversitetskrise, sundhedskrise og øget pres på følsomme naturområder. Og gennem arkitekturen kan vi vise nye veje til et mere bæredygtigt samfund i bedre pagt med den natur, vi udspringer af. Derfor sætter dette års Arkitekturens Dag fokus på nye forbindelser til natur.

Hvert år kickstarter Arkitektforeningen Arkitekturens Dag med morgenopråb, og i år bruger vi anledningen til at sætte scenen for, hvordan arkitekturen kan bidrage til at skabe reel bæredygtighed gennem nye forbindelser til natur.

Det sker mandag den 4. oktober fra kl. 8-9 i Arkitektforeningen, Åbenrå 34, København K

Katrine Østergaard Bang

Planfaglig konsulent

kb@arkitektforeningen.dk

• Aomame spiller
  • Velkommen
    Johnny Svendborg, arkitekt MAA og formand for Arkitektforeningen
  • Uddannelses- og forskningsinstitutionernes ansvar
    Natalie Mossin, arkitekt MAA, institutleder, Det Kongelige Akademi, President of Congress, UIA 2023
  • Det kommunale ansvar
    Camilla van Deurs, arkitekt MAA, stadsarkitekt, Københavns Kommune, World Capital of Architecture 2023
  • De praktiserendes ansvar
    Olmo Ahlmann og Stine Christiansen, arkitekter MAA, partnere, OS Arkitekter

Vi byder på morgenkaffe, croissanter og god morgenstemning.

Oplæggene streames live. Link følger.

Aomame betyder ‘grøn ært’ på japansk og består af trioen Clara, August og Emma. De producerer og spiller lo-fi hip hop-beats med længselsfulde og nostalgiske vokaler, som bl.a. er anbefalet i P3s karrierekanonen, og så sent som i mandags er de blevet signeret hos pladeselskabet WAS Entertainment. De skyder Arkitekturens Dag i gang kl. 08.00 i gården i Åbenrå 34 i Indre København.