København: Oplev et kraftcenter for inspiration og nytænkning tage form

Hvordan transformerer man et tidligere kommunalt handikapcenter i Københavns Nordvestkvarter til de optimale rammer for inspiration og nytænkning? Bikubenfonden, Pihlmann Architects, Hoffmann A/S og ABC Rådgivende Ingeniører inviterer til besøg på Thoravej 29. Kom med og kig ind i fremtiden.

Thoravej 29 skal være kraftcenter for inspiration og nytænkning som en del af Bikubenfondens filantropiske arbejde på socialområdet og i kunstfeltet.

Tidspunkt:

3.oktober, kl. 14-15.30

Arrangeret af:

Bikubenfonden, Pihlmann Architects, Hoffmann A/S, ABC Rådgivende Ingeniører

Sted:

Thoravej 29, København NV

Stedsans i Nordvest: Oplev et kraftcenter for inspiration og nytænkning tage form

På Thoravej 29 i Københavns Nordvestkvarter står et tidligere kommunalt handicapcenter over for en gennemgribende transformation. Bikubenfonden har købt bygningen og arbejder i øjeblikket for at skabe de optimale rammer for inspiration og nytænkning som en del af deres filantropiske arbejde på socialområdet og i kunstfeltet.

Bygningen kommer i fremtiden til at huse et community af ambitiøse mennesker fra forskellige fagområder, der her kan arbejde sammen, inspirere hinanden og nyde godt af hinandens fagligheder.

Blandt andet vil kunstinstitutionen Art Hub Copenhagen indrette sig med værksteder, atelierer, udstillingsrum og café, og foreningen Hjem til Alle Alliancen vil arbejde med at stoppe hjemløshed blandt unge i Danmark herfra.

Som deltager ved dette arrangement vil du opleve transformationen via en rundvisning i huset, hvor du ved hjælp af Augmented Reality kan se, hvordan bygningen kommer til at se ud i fremtiden. Desuden vil du få indblik i, hvordan transformationen af bygningen spiller sammen med det omgivende kvarter, og hvordan bæredygtighed er tænkt ind som en gennemgående præmis for hele ombygningen.

Arrangementet er et samarbejde mellem Bikubenfonden, Pihlmann Architects, entreprenørvirksomheden Hoffmann A/S og ABC Rådgivende Ingeniører.

Program

• Kl. 14.00: Velkomst ved Bikubenfondens administrerende direktør Søren Kaare-Andersen, der fortæller om visionen for Thoravej 29.
  • Kl. 14.20: Rundvisning begynder
  • Kl. 14.40: Talk om visionen for arkitekturen og om bevaring af det byggede v. arkitekt MAA Søren Pihlmann
  • Kl.15.00: Talk om udbudsprocessen og samarbejdsrelationerne v. Morten Thøger Østberg, Hoffmann A/S
  • Kl. 15.30: Tak for i dag!
Cirka sådan kommer Thoravej til at se ud. Visualisering: Pihlmann Architects
Filtrér: Arkitektforeningen