Middelfart: STEDSANS og naturens betydning for mennesker

Middelfart Kommune inviterer den 6. oktober til Arkitekturens Dag 2022. Arrangementet tager udgangspunkt i dette års tema STEDSANS, mere specifikt med fokus på naturens betydning for os mennesker - historisk samt aktuelt. Hør blandt andet, hvad naturbaseret terapi, terapihaver og hvad naturen kan – og ikke kan – i forhold til vores sundhed.

Illustration: Claus Pryds og Jonathan Houser

Tidspunkt:

6. oktober, kl. 16-19.00

Sted:

Teglgårdsparken 24

Arrangeret af:

Middelfart Kommune

STEDSANS og naturens betydning for mennesker

Middelfart Kommune inviterer den 6. oktober til Arkitekturens Dag 2022. Arrangementet tager udgangspunkt i dette års tema STEDSANS, mere specifikt med fokus på naturens betydning for os mennesker – historisk samt aktuelt.

Ulrika Stigsdotter, der er landskabsarkitekt og professor ved Københavns Universitet, er inviteret til at komme og fortælle om naturbaseret terapi, terapihaver og hvad naturen kan – og ikke kan – i forhold til vores sundhed.

Derudover vil Maiken Nørup, museumsleder ved Middelfart Museum, give en intro til Teglgårdsparkens historie samt den sansehave der planlægges for i tilknytning til det nye museum MIND. Maiken vil afslutningsvis stå for en rundvisning i Teglgårdsparken med dialog undervejs, med fokus på stedets historie som psykiatrisk hospital.

• Velkomst og åbningstale v/borgmester Johannes Lundsfryd Jensen
  • Intro til stedet Teglgårdsparken historisk, psykiatrisk samling og sansehave v/ museumsleder Maiken Nørup
  • Oplæg om naturbaseret terapi, Terapihaver og Health Design v/ landskabsarkitekt og professor Ulrika Stigsdotter Natur-, Sundheds- og Designlaboratoriet KU
  • Let anretning og forfriskninger
  • Rundvisning i Teglgårdsparken v/museumsleder Maiken Nørup

Kulturarvsboxen Pop-up museum v/Psykiatrisk samling, Teglgårdsparken 17
Åbent alle dage kl. 9.oo-21.oo fra 17. september- 16.oktober
Udstillingen fortæller om Middelfart Sindssygehospitals historie og det nye kommende museum MIND

Arrangementet er gratis, men kræver tilmelding.