+2 gange to

+2, efteruddannelsen for arkitekter (cand.arch.) med minimum 1 års erfaring fra tegnestueverdenen, løber for første gang af stablen til februar

Interessen for +2 har været stor og to hold er nu sat. Et i København og et i Aarhus. Deltagerne repræsenterer et bredt udsnit af arkitektvirksomheder fra privat og offentligt regi, store og små arkitektvirksomheder, og en enkelt deltager med ansættelse uden for Danmark.

Pilotforløb
Den første årgang af +2 har karakter af et pilotforløb, hvilket vil sige, at forløbet løbende evalueres og justeres forud for igangsættelse af en permanent ordning.

I løbet af de to år, uddannelsen varer, får deltagerne teoretisk kendskab til fagets roller og ansvar, til processer og opgaver i projektsammenhæng. Samt overblik over fagets parter, aftaleforhold, økonomi og jura. Alt sammen med en tæt kobling til den praksisvirkelighed, arkitekterne i hverdagen arbejder i.

+2 er i tråd med international praksis, fx RIBA Part 3.

De arkitektvirksomheder, som er repræsenteret på +2 er:

Nord Architects, Tegnestuen Vandkunsten, Henning Larsen Architects, Dorte Mandrup Arkitekter Aps, MRVDV Rotterdam, Rørbæk og Møller Arkitekter ApS, Nomadisk af Natur ApS, AART Architects, GHB Landskabsarkitekter a/s, Brøndby Kommune, Teknisk Forvaltning, Arkitema Architects, Vilhelm Lauritzen Arkitekter, SLA, 3xSKAK, Virumgaard Arkitekter, KHR Arkitekter, Mangor & Nagel, 3XN, Holscher Nordberg A/S, Zeso Architects, Lendager Arkitekter, Tredje Natur, Schmidt Hammer Lassen Architects, Pluskontoret Arkitekter A/S, Arkitektfirmaet Kjaer & Richter A/S, RAVN ARKITEKTUR, Møller & Grønborg, CEBRA Architecture og Kontur Arkitekter ApS

Læs mere om +2 her