Årsrapport 11

Arkitektforeningens årsrapport 2011 er nu på gaden.

I år har vi valgt at fokusere på foreningens kerne: MAA.
For at give et billede af hvor mangfoldig en stand vi er, har vi interviewet seks medlemmer der repræsenterer arkitekter, vi ikke hører om så ofte og som også laver helt andre ting end traditionel bygningsarkitektur.

Spørgsmål og svar til politikere
I Rapport 11 har vi også givet de fem politikere ordet, der på forskellig vis har arkitektur, det byggede miljø og planlægning under deres ansvarsområder. Det drejer sig om minister for By, Bolig og Landdistrikter Carsten Hansen (S), Miljøminister Ida Auken (SF), Uddannelsesminister Morten Østergaard (R), Klima-, energi-, og bygningsminister Martin Lidegaard (R) og Kulturminister Uffe Elbæk (R). Læs om deres visioner for planlov, boliger, renovering, kunststøttesystemet, bæredygtighed og meget mere.

Provo-perspektiv udefra
Igen i år har vi valgt en kendt person om at give et perspektiv på standen udefra. Denne gang er det kunstneren Per Arnoldi der får ordet, og der bliver ikke lagt noget imellem, når talen falder på arkitektonisk kvalitet og hans mangeårige samarbejde med arkitekter.

Begivenhedsrigt år i ord og billeder
Læs også formand Natalie Mossins beretning fra et begivenhedsrigt år i foreningen – såvel internationalt som i de syv lokalafdelinger, landspolitik og foreningspolitisk.

Endelig kan du læse om de anbefalinger de hurtigt arbejdende udvalg, task forces, er nået frem til på 2011's politiske fokusområder.

Læs beretningen ved at bladre i magasinet øverst på siden, eller download den her i pdf-udgave.