Arkitekter til tavlen

Få undervisning af en arkitekt, eller tag på besøg på en tegnestue. I samarbejde med Dansk Arkitektur Center vil Arkitektforeningen gøre afstanden mellem professionelle arkitekter og danske folkeskoleelever kortere.

Dansk Arkitektur Center har udviklet en række læringsforløb om design og arkitektur, som folkeskolelærere, der underviser i fagene historie, matematik, håndværk/design og billedkunst frit kan hente fra læringsportalen EMU og bruge i undervisningen.

Akademisk Arkitektforening lægger stor vægt på formidling af arkitektur for børn, og i forlængelse af de målsætninger, som blev sat med arkitekturpolitikken fra 2014, ønsker vi at give folkeskoler mulighed for at møde professionelle arkitekter.

Vi tilbyder derfor at facilitere kontakt til arkitekter rundt om i landet, hvis du som lærer ønsker et fagligt supplement til undervisningspakkerne. Det kan for eksempel være at få en arkitekt til at komme ud på skolen og være med til at skabe kvalitet og kreativitet i det særlige undervisningsforløb. Tanken er, at læreren inddrages og selv kan fortsætte forløbet efter arkitektens medvirken.

Arkitektforeningen har i april 2015 et kursus for arkitekter, der gerne vil formidle om arkitektur i folkeskolen, så der vil være nogle arkitekter, der er godt rustet til mødet med eleverne. Læs mere om kurset her

Er du interesseret i at tilknytte en arkitekt MAA til dit undervisningsforløb om arkitektur, så kontakt Peter Westermann på pwe@arkitektforeningen.dk eller

30 85 90 02.