ARKITEKTFORENINGEN SØGER POLITISK KONSULENT

Politisk konsulent til Arkitektforeningen

Vil du arbejde for, at landets bygninger, byer og landskaber bliver udviklet bæredygtigt og med højst mulig kvalitet? Arkitektforeningen opruster det politiske arbejde, og søger derfor en ambitiøs og fagligt dygtig politisk konsulent, som kan bidrage til den fortsatte udvikling af foreningens aktiviteter og synlighed som politisk aktør.

Den politiske konsulent skal indgå i et team af medarbejdere i Arkitektforeningens sekretariat, som sammen medvirker til at fremme foreningens politiske dagsordner gennem egne analyser og interessevaretagelse, og ikke mindst igennem et professionelt tværfagligt samarbejde med eksterne parter i Danmark og i udlandet.

Opgaver
Som politisk konsulent bliver du involveret i udviklingsopgaver og du vil have selvstændigt ansvar for gennemførelse af projekter.

Opgaverne omfatter eksempelvis:

- Løbende overvågning af den politiske dagsorden i Folketinget, i kommunerne og blandt øvrige aktører inden for Arkitektforeningens område

- Identifikation og analyse af politiske temaer, der kan blive interessante for Arkitektforeningen

- Formulering af politiske oplæg

- Identifikation af relevante samarbejdspartnere i Danmark og i udlandet

- Løbende arbejde på Arkitektforeningens politiske projekter og dagsordner.

- Overvågning af medier på det politiske område

Størstedelen af det daglige arbejde foregår med direkte reference til og i tæt samarbejde med direktionen.

Profil
Vi søger en iderig og løsningsorienteret person med en arkitektfaglig eller samfundsvidenskabelig baggrund. Du kan lide at arbejde med komplekse problemstillinger, og du trives med at levere resultater til rette tid og med høj kvalitet. Du har gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt. Du er analytisk, har et godt overblik og evner at holde flere bolde i luften. Du er udadvendt og opsøgende med gode samarbejdsevner og et godt humør.

Kompetencer
- 2-4 års relevant erhvervserfaring fra ministerium, styrelse, kommune eller en anden politisk organisation.

- Dokumenteret erfaring med selvstændigt analyse- og planlægningsarbejde.

- Erfaring med arkitektur, byggeri og/eller planlægning vil være en fordel.

Vi tilbyder
Arkitektforening tilbyder en udviklende og udfordrende stilling på en attraktiv og spændende arbejdsplads. Vi tilbyder løn efter kvalifikationer samt attraktive og fleksible ansættelsesvilkår.

Ansøgning:
Send din ansøgning på mail til Annette Blegvad på ab@arkitektforeningen.dk. Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Annette Blegvad på telefon 3085 9011. Ansøgningsfrist er 2. januar 2017. Vi forventer at holde samtaler i uge 2 og 3.

Akademisk Arkitektforening er standsforening for knap 7.000 danske arkitekter, som må kalde sig MAA, når de er medlemmer hos os. Foreningen er stiftet i 1879 og sekretariatet har til huse i Åbenrå 34 midt i København. Vi er organiseret som en projektorganisation, og vores dagligdag kendetegnes af høj grad af selvstændighed, frihed under ansvar og højt humør. Du vil få ca. 20 engagerede og dygtige kollegaer, som vil glæde sig til at hjælpe dig med at komme godt ind i de forskellige arbejdsopgaver.