Arkitekturens værdi i fokus på Folkemødet

Arkitektforeningen deltager igen i år på Folkemødet på Bornholm. Ud over at være medvært for fire arrangementer er vi repræsenteret i andre organisationers debatter om arkitektonisk kvalitet, bæredygtigt byggeri og FN's verdensmål.

Fra den 13. til den 16. juni er der for niende gang Folkemøde på Bornholm. Arkitektforeningen deltager for at skabe opmærksomhed om arkitekters faglighed og løsninger til aktuelle samfundsudfordringer som eksempelvis boligmangel, klimasikring, tilgængelighed, energieffektivisering og FN's verdensmål.

I samarbejde med KADK og Danske Arkitektvirksomheder er vi vært for Fremtidens arkitekter i løvens hule, hvor tre unge arkitekter pitcher deres bæredygtige projektforslag foran et benhårdt ekspertpanel bestående af Katja Viltoft, Danske Arkitektvirksomheder, Jesper Nygård Realdania, Anne Skovbro, By & Havn og Mette Fjord Sørensen, Dansk Industri.

I samarbejde med Vilhelm Lauritzen Arkitekter er Arkitektforeningen vært for en debat, hvor der fokuseres på, hvordan kan vi gøre dansk bæredygtig arkitektur til en eksportvare. Og hvordan vi bruger verdensmålene til at gøre dansk arkitektur førende på bæredygtighed.

Senere på eftermiddagen sætter Arkitektforeningen fokus på Fake news eller fakta om bolig- og byudvikling i samarbejde med Ejendom Danmark og By & Havn.

Endelig er Arkitektforeningen, i samarbejde med KADK, Muskelsvindfonden og Bevica Fonden, vært for Leave No One Behind: Designer vi kun til gennemsnittet? Her vil vi debattere mangfoldighed, demokrati og god adgang for alle i det offentlige liv og rum.

Her kan du blandt andet også møde os på Folkemødet:
Torsdag den 13. juni kl. 13.00-14.00 - Fremtidens bæredygtige by i en tidsalder med ressourcemangel

Torsdag den 13. juni 13.30-14.45 – Åbning af den sociale scene

Torsdag den 13. juni 15.00 -16.00 – Bæredygtig omstilling af Danmarks Boliger

Fredag den 14. juni Endagstur til Allinge med Arkitektforeningen og FAOD. Billetter koster 500 kr. t/r – find dem her

Det er desværre ikke muligt at linke direkte til debatterne – men du kan orientere dig om alle de gode arrangementer i Folkemødets programkatalog.