Arts Letters & Numbers: en ny disciplinær geografi

Den progressive uddannelses-organisation Arts Letters & Numbers inviterer til en serie workshops, events og kurser i upstate New York, hvor der både skal tegnes – og graves.

Arts Letters & Numbers er et forsøg på at skabe en ny type arkitekturskole. Det handler om at kaste arkitekturens rolle i samfundet op til åben og fordomsfri debat, om at sætte den arkitektfaglige metodik i spil med andre kunstarters, og det handler om at finde tilbage til fundamentet.

Arts Letters & Numbers holder til i Averill Park, 3 timer nord for New York City, i en tidligere bomuldsfabrik. Dette har været rammen om de sidste tre somres Summer Workshop, der har haft en del danske deltagere. Arkitekt MAA og Fellow Troels Steenholdt Heiredal fortæller om projektets tilgang til arkitekturen:

“For tiden søger mange efter et sted at fordybe sig, et sted at dele, et sted at komme sammen om at skabe noget. Arts Letters & Numbers er netop sådan et sted. Det er et sted hvor man kan stille sine spørgsmål, lytte til ens arbejde og til verden. Engage , hvad vi tror er den stærkeste kraft i verden, den poetiske fantasi; man skal kunne turde drømme for at skabe noget nyt. Arbejdet er dybt arkitektonisk, vores mål er at skabe uendelig skønhed. Vi tegner fundamenterne, graver ud til dem, støber dem, rejser strukturer på dem; de sikre os at vi kan tage det næste skridt.“

Workshop på Galapagos
Arts Letters & Numbers arbejder med at sætte forskellige fagligheder i spil, deres kurser bliver besøgt af fremtrædende kunstnere, musikere, filmskabere, poeter mv. både i form af gæstekunstnere og som deltagere.

Den kommende Summer Workshop, Galapagos: kommer til at forløbe fra d.5. Juli til d. 7. August

Læs mere og se, hvordan du tilmelder dig på hjemmesiden: artslettersandnumbers.com

Circling Towards a Disciplinary Chora: Workshop III Performance 2014 from Arts Letters and Numbers on Vimeo.