Dansk Landskabspris 2012

Kommunale Park- og Naturforvaltere, Dansk Landskabsarkitektforening og Danske Arkitektvirksomheder søger nu projekter til Dansk Landskabspris 2012.

De tre organisationer ønsker med prisen bl.a. at sætte fokus på landskabsarkitekturen og forvaltningen af landskabet. Med æren følger en samlet prissum på 50.000 kr.

Årets tema er ”Drift og Pleje” og du kan indstille egne eller andres projekter, personer, organisationer, offentlige og private virksomheder inden for alle kategorier af landskabsarkitektfaget.

Prisen uddeles i år til landskabsprojekter, der i særlig grad har fokus på de udfordringer, som følger efter at etablering har fundet sted: Hvordan fastholdes og udvikles projektets kunstneriske og funktionelle intensioner udtrykt i et levende materiale? Projekter, hvor plejen er indarbejdet på en kvalitativ og innovativ måde, der sikrer balancen mellem anlæggets udtryk, anvendelse og konstante udvikling.

Indstillingsfrist er 15. juni 2012