Få ideer og inspiration til Arkitekturens Dag 2012

For at Arkitekturens Dag også i år bliver en levende og landsdækkende begivenhed med et mylder af aktiviteter fra Rønne til Ringkøbing, har vi udarbejdet et idé/inspirationskatalog til alle, som har lyst til at bidrage til programmet med arrangementer.

På Arkitekturens Dag 2012 har arkitekter mulighed for at vise, at de er de bedste til at finde værdier i det oversete og nye muligheder i det, der allerede er. Formålet med Arkitekturens Dag er netop at vise omverdenen, hvad arkitektur handler om, hvad arkitekter laver, og hvad arkitekters kompetencer kan bruges til. Med årets tema ”Hverdagsarkitekturens værdier og muligheder” er fokus rettet mod den arkitektur, vi ikke lige ser; alle de bygninger, pladser, torve, gader, stier – og mellemrum  - som binder vores byer sammen på godt og ondt. De dagligdags omgivelser, som rummer skjulte og oversete værdier og muligheder for transformation og nytænkning.

Lav en event
Arkitektforeningen har udformet to inspirations kataloger, som følger invitationerne ud i landet. Det ene henvender sig til den brede vifte af samarbejdspartnere: Tegnestuer, kultur institutioner, foreninger, kommuner m.fl. En række af ideerne til arrangementer og aktiviteter lægger op, at en arkitekt kommer på banen.

Læs og få en god idé til et arrangement  - download Inspiration og ideer til arrangementer (pdf.)

Arkitektur på skoleskemaet
Det andet materiale er målrettet skolerne. Arkitektforeningen arbejder for at forankre arkitektur i skoleundervisningen på linje med f.eks. billedkunst. På Arkitekturens Dag har du som arkitekt MAA mulighed for at reklamere for ”sagen” og samtidig afprøve dine formidlingskompetencer.

Download Inspiration til arkitektur på skoleskemaet (pdf.)

I år har Arkitektforeningen desværre ikke mulighed for at give økonomisk støtte til arrangementerne, men vi bistår ligesom tidligere med fælles annoncering, markedsføring og presse. Vi hjælper gerne med at kvalificere idéerne, og vi udarbejder et pressekit, som kan downloades fra hjemmesiden.
Når I har programlagt et arrangement, sender I oplysningerne til os i form af max. 10 linjers tekst. Der er ingen tidsfrist, men jo før I sender, des mere omtale kan arrangementet få. Vi modtager også meget gerne højt opløste fotos min. 300dpi.

Læs om temaet Hverdagsarkitekturens værdier og muligheder.

Vil du vide mere, så kontakt:
Inge Panduro, projektmedarbejder
E: ip@arkitektforeningen.dk