Høringssvar om 2020-klassen

Arkitektforeningen opretter et fagligt netværk, som skal formulere et høringssvar om den nye 2020-klasse til Erhvervs- og Byggestyrelsen. Vil du være med?

Erhvervs- og Byggestyrelsens høringsproces om den nye 2020-klasse er skudt i gang. I den forbindelse har Arkitektforeningen oprettet et fagligt netværk med det formål at formulere et høringssvar, som tager højde for arkitektstandens bemærkninger til forslaget om den nye energi 2020-klasse.

De nye strengere 2020-krav betyder bl.a., at arkitektens kompetencer vil blive mere og mere efterspurgte, når målene skal nås og opfyldes. I modsætning til 2015-kravene, der alene fokuserede på byggeriets passive egenskaber, så indebærer den nye energiklasse,  at der skal  tænkes i og arbejdes med helhedsløsninger, og det vil igen stille større krav til arkitekternes kompetencer.

Har du tid og lyst til sammen med fagfæller at være med til at formulere et høringssvar, som kan få stor betydning for arkitektfaget, så send en mail til Charlotte Valmin, chv@arkitektforeningen.dk hurtigst muligt.

Vi kan ikke på forhånd love, at der bliver plads til alle interesserede i netværket. Du hører fra os under alle omstændigheder.

Foto: Johan Rosenmunthe.