Legatmodtagere samlet for første gang

Tirsdag d. 25. marts var modtagerne af Dreyers Fonds legat til nystartede arkitektvirksomheder samlet for første gang.

De forventningsfulde legatmodtagere fra BCVA, WE architecture, Planværkstedet, POINT, Thorborg Skovsted Johansen, Over Byen Arkitekter og Norrøn mødtes for første gang med deres mentorer til workshop i Arkitekternes Hus d. 25. marts.

"Vi vil gerne hjælpe de unge firmaer til at præcisere deres faglighed gennem at styrke og udvikle deres forretningspotentiale. Som på skolerne har vi valgt den projektorienterede vejledning, hvor erfarne fagfolk fra branchen optræder som mentorer for i tæt samarbejde med den enkelte tegnestue at finde lige netop deres særlige indfaldsvinkel," siger Mathilde Petri, arkitekt MAA og medlem af fondens bestyrelse i en pressemeddelelse fra dreyers Fond.

De 7 tegnestuer blev koblet op med mentorer fra branchen; Flemming Andersen, Flemming Andersen Arkitekter, Lars Bo Lindblad, Rubow Arkitekter, Helle Søholt, Gehl Architects, Dan Stubbergaard, COBE, Peter Thorsen, Lundgaard & Tranberg, Mette Kynne, Henning Larsen Architects og Flemming Frost, Juul Frost Arkitekter.

Nyt legat
Legatet til nystartede arkitektvirksomheder er et nyt initiativ fra Dreyers Fond
Formålet med legaterne er at kvalificere evnen til at skabe økonomisk frirum til fordybelse og nytænkning.
Legatet har form af 7 workshops á 3 timer inden for emnerne jura, økonomi og ledelse. Workshoplederne er alle toneangivende og markante personer inden for deres respektive fagområder.

Hver legatmodtager har fået tilknyttet en mentor, som typisk er indehaver eller direktør for en markant arkitektvirksomhed.