Ny Generalsekretær og en genvalgt formand

På Den Europæiske Arkitektforenings årlige generalforsamling var der valg til både formandspost og ny generalsekretær.

Selma Harrington er blevet genvalgt som formand for Den Europæiske Arkitektforening, ACE. I januar 2010 tiltrådte Selma Harrington som formand for foreningen og hun er nu blevet genvalgt for en ny toårig periode. På sin tale ved ACE’s generalforsamling i Brussel i november slog hun fast, at hun fortsat ønsker at arbejde for et stærkt og synligt ACE. Et arbejde hun vil gå til med samme interesse og engagement, som hun har gjort de første to år.

Udover genvalget af Selma Harrington blev Ian Pritchard valgt som ny generalsekretær for foreningen. Ian Pritchard kommer fra en stilling i Royal Institute of British Architects og han vil i sin nye stilling repræsenterer ACE og varetage ledelsen af foreningens sekretariat i Brussel. På generalforsamlingen gav han udtryk for at han ville arbejde hårdt for at fortjene den tillid der fulgte med valget.

Læs ACE nyhedsbrev om generalforsamlingen her

Læs om Den Europæiske Arkitektforeningen