Ny leder i det sydjyske vil styrke netværk

Arkitekt MAA Signe Rosenfeldt har efter fem år som aktiv i lokalledelsen i Arkitektforeningen Sydjylland sagt ja til rollen som leder. Hun overtager lederstolen efter arkitekt MAA Christina Birch

Signe Rosenfeldt brænder for foreningslivet, og understreger, at hun bruger sin tid og frivillige kræfter i lokalafdelingen Sydjylland, fordi det giver gode oplevelser og er en anledning til at få et unikt blik ind faget og branchen:

”Man får et stort indblik i arkitektverdenen, helt ind bag kulisserne, når man engagerer sig i Arkitektforeningens lokalledelse og repræsentantskabet. Derudover giver det også mange forskellige, sociale oplevelser og et stærkt netværk - og så er det dejligt at få lov at dyrke bredden i vores faglighed sammen med andre, der også brænder for arkitekturens mange udtryksformer”, siger den nye leder i det sydjyske, der til daglig er ansat i By- og Udviklingsforvaltningen i Kolding Kommune.

Det med at blive leder regner Signe Rosenfeldt ikke med gør den helt store forskel for hendes arbejde i lokalledelse:

”Her forsøger vi at dele opgaverne mellem os og vi arbejder i en ret flad struktur, så jeg forventer sådan set ikke at det kommer til at gøre den store forskel, at jeg nu har titel af leder - bortset fra at jeg nok bliver nødt til at stille mig op og sige nogle velvalgte ord en lille smule oftere”.

Hvad vil du arbejde for som leder?
”I Sydjylland kan der godt være langt mellem MAA'erne - derfor føler vi i ledelsen, at vores vigtigste opgave er at lave arrangementer for vores medlemmer, hvor man kan styrke sit netværk i lokalområdet.  Det sker både ved vores forskellige arrangementer i løbet af året og på den årlige studietur, hvor man kan fordybe sig lidt mere i både fagligheden og fagfællerne”.

Blå bog
Signe Rosenfeldt tog afgang fra Arkitektskolen i Aarhus, på det der i 2007 hed Institut for by og landskab, by og bygningstransformation. Siden 2007 har Signe været ansat i By- og Udviklingsforvaltningen i Kolding Kommune, hvor hun arbejder med planlægning, udvikling og arkitektur.