Open Call: Hvad kan der ske i pavillonen 'Rotunda'?

Åparken i Aarhus bliver i sommermånederne beriget med en midlertidig pavillon af genbrugsmaterialer. Pavillonen er resultatet af en åben konkurrence for arkitekter MAA, Arkitektforeningen Østjylland har stået bag og vil danne ramme om arrangementer gennem sommeren. Der åbnes nu for, at flere kan bidrage med ideer til hvordan den kan bruges.

'Rotunda'er navnet på den midlertidige pavillon, der blev valgt som det vindende forslag i den 100-timers åbne arkitektkonkurrence, der blev afviklet i januar i år. Konkurrencen havde som mål at hylde det smukke og det innovative i dansk arkitektur og at vise, at arkitektur er meget mere end bygninger. Med en opfordring til at tænke i genbrug op upcycling blev konkurrencen også en demonstration af spændevidden i materialer. Det vindende forslag af arkitekt MAA Marie Joo Thorup og arkitekt MAA Troels Skov-Carlsen er opbygget af 16 ens trærammer, som udvendigt beklædes med bølgeplader lavet af brugte juice- og mælkekartoner. Læs mere om pavillonen her

Arkitektforeningen Østjylland indkalder ideer
Pavillonen vil i løbet af sommerhalvåret danne rammen om arrangementer udbudt af Arkitektforeningen Østjylland og de mange samarbejdspartnere, der har været involveret i tilblivelsen – ikke mindst Aarhus Kommune, der har givet stor opbakning til projektet. Mange andre vil kunne få mulighed for at bruge pavillonen til arrangementer. Derfor opfordrer Arkitektforeningen Østjylland alle til at sende idéer til, hvordan pavillonen kan bruges til oestjylland@Arkitektforeningen.dk.

Den lokale afdeling i Østjylland har desuden oprettet en Facebook-side, hvor man vil kunne følge pavillonens tilblivelse, se andre indsendte forslag og holde sig opdateret om begivenheder gennem sommeren. Du kan følge siden her.