Tillykke til Danmarks første +2 dimittender

Onsdag aften kunne vi fejre det første +2 hold, der dimitterede efter to års intensivt undervisningsforløb.

Der var brede smil og klapsalver, da 26 arkitekter i går som de første nogensinde afsluttede uddannelsesforløbet +2 - Danmarks første professionaliseringsforløb for unge arkitekter. Alle deltagere var samlet i Arkitektforeningens lokaler i København, hvor de fik overrakt deres diplomer af Lene Espersen, direktør i Danske Arkitekektvirksomheder.

Gennem uddannelsesforløbet har de fået suppleret deres arkitektfaglige komptencer med viden om roller, ansvar, aftaleforhold og økonomi. Med den nye titel i lommen er de blandt andet blevet skarpere i forhold til at tegne og udvikle arkitekteur og løsninger på et niveau afstemt med projektets stadie.

Vi ønsker +2 dimittenderne stort tillykke med den flotte nye titel.

Læs interviewet med arkitekt MAA Julius Kirchert fra hollandske MVRDV, som dimitterede med 25 andre arkitekter i går, her

I næste uge afslutter deltagerne i Aarhus deres uddannelse med en diplomoverrækkelse på Arkitektskolen Aarhus.

Du kan stadig nå at tilmelde dig næste forløb, der begynder primo februar 2018. Læs mere her.

Foto: Nana Reimers