Udenrigsministeriet kårer Danmarks største eksporthelte

Med en ny kanon over de 30 største danske eksportbedrifter ønsker Udenrigsministeriet at sparke gang i debatten om, hvad vi skal leve af i fremtiden. Og du kan nominere de virksomheder, du mener, står bag de største danske eksportbedrifter.

Dygtige danske arkitektvirksomheder har præget nyere dansk eksporthistorie. Det skal selvfølgelig repræsenteres i eksportkanonen. Derfor skal der herfra lyde en varm opfordring til at benytte lejligheden til at gøre opmærksom på arkitektfagets afgørende rolle i dansk eksport.

”Eksportkanonen skal hylde nogle af de folk og virksomheder, som rejser ud i verden for at sælge danske varer og tjenester, og dermed sikrer, at vi har noget at leve af i Danmark. Den skal inspirere andre virksomheder, så flere kommer ud på eksportmarkederne. Den skal vise en række succeshistorier, som vi får brug for endnu flere af i de kommende år – ikke mindst på de nye vækstmarkeder,” siger handels- og investeringsminister Pia Olsen Dyhr, som har bedt Mandag Morgen om at stå i spidsen for kanonudvalget.

Her kan du læse mere om projektet og nominere virksomheder.