Byens rum under corona

Arkitektforeningen, Fynske Planlæggere og IDA inviterer til webinar med Gehl Architects, der har undersøgt brugen af byens rum og byens liv i flere danske byer under corona-epidemien.

Havnetrappen, Svendborg, Kristine Jensens Tegnestue, 2016. Foto: Svendborg Kommune

Tidspunkt:

03.05.2021 Kl. 17:00 - 18:30

Sted:

Arrangeret af:

Arkitektforeningen, Fynske Planlæggere og IDA

Gehl Architects har undersøgt brugen af byens rum og byens liv i flere danske byer under corona – både under nedlukningen og i sommerens genåbningsfase. En af byerne, de har undersøgt, er Svendborg, og Birgitte Svarre fortæller om resultaterne på webinaret.

Du får bud på, hvad vi kan gøre her og nu, og hvordan vi måske kommer til at bruge byerne anderledes i fremtiden.

Birgitte Svarre vil også give enkelte eksempler på de mange små byrumsrevolutioner, der er sket i udlandet under corona-epidemien. Måske der er noget, som vi kan lade os inspirere af i Danmark?

Birgitte Svarre er leder af Gehls bystrategiske team. Hun har været på tegnestuen i 12 år, og hun er blandt andet medforfatter til bogen ”Bylivsstudier med Jan Gehl”. Se mere hos gehlpeople.com.