Herregården Lundsgaard – fra kostald til kulturhus

Arkitektforeningen Østifterne inviterer til besøg på Lundsgård på Fyn; Hør og oplev hvordan Lundsgaard Gods både er økologisk landbrug, skovdrift, kulturhus og digterrute i dag.

Ombygningen af stalden til Annex er gennemført som en del af Realdanias kampagne Fremtidens Herregård. Foto: Stephen Freheit

Tidspunkt:

14.09.2022 Kl. 16-20

Sted:

Lundsgaard Gods, fyn

Arrangeret af:

Arkitektforeningen Østifterne

I starten af 2014 – og med en 50/50 Realdania finansiering – påbegyndtes renoveringen af den gamle kostald, der havde stået tom siden 1968.
I 2015 blev Kulturhus Annexet indviet af daværende Kulturminister Marianne Jelved, og i 2016 modtog ombygningen af de 1800 m2 Bevaringsprisen fra Kerteminde Kommune. I 2022 blev Digterruten Agnes Henningsen åbnet. Alt det og meget mere fortæller Rudolf Iuel om.

Kl. 16.00 Kaffe og kage i Cafe Frits
Kl. 16. 30 Rudolf Iuel viser rundt og fortæller om godsets historie og hvordan avlsbygningerne bruges i dag til kulturelle formål
Kl. 17.30 Vi går digterruten, Agnes Henning (kort og vejledning udleveres)
Kl. 18.30 Netværk og sandwich mm. i cafeen.

Turen til Lundsgård arrangeres i samarbejde med Fynske Planlæggere, og der vil være mulighed for at arrangere overnatning i forbindelse med besøget.

Flere detaljer og oplysning om tilmelding kommer straks efter sommerferien.

Følg med

Har du lyst til af følge med i etableringen af det lokale netværk på Fyn eller bare se, hvad lokalledelsen har på programmet for efteråret, kan du følge med på LinkedIn