Praktikant med evner for research og analyse og en passion for arkitektur

Er du studerende på Informationsvidenskab, Kulturformidling eller lignende? Så er du måske den praktikant, vi søger. Brug efterårssemestret til at lægge grunden for digitaliseringen af Arkitektforeningens konkurrencearkiv. Styrk dine evner for research, katalogisering og registrering – og fordyb dig i dansk arkitekturhistorie.

Virksomhed:

Arkitektforeningen

Arbejdssted:

Åbenrå 34, København K

Ansøgningsfrist:

25/03/2024 00:00

Dorte Sibast

Udviklingschef i Akademisk Arkitektforening

ds@arkitektforeningen.dk

Er du studerende på Informationsvidenskab, Kulturformidling eller lignende? Interesserer du dig for research, katalogisering og registrering? Og har du lyst til at fordybe dig i nyere dansk arkitekturhistorie?

Så brug efterårssemestret til at omsætte dine evner inden for forskning, katalogisering og registrering til praktisk erfaring – og dykke ned i dansk arkitekturhistorie.

Arkitektforeningen åbner nu dørene til en spændende praktikmulighed for efterårssemestret 2024, hvor du kan være med til at etablere grundlaget for digitaliseringen af Arkitektforeningens nye konkurrencearkiv.

Dine opgaver

Som praktikant hos os bliver du en del af et dedikeret team, hvor du, under kyndig vejledning, får ansvaret for indsamling af viden, arkivering og oprettelse af overblik over de arkitektkonkurrencer, som Arkitektforeningen har været konkurrencesekretær for siden 1907.

Dine opgaver vil også inkludere kontakt med bygherrer, deltagelse i møder og generelt projektarbejde.

Din profil

Vi søger en engageret og initiativrig studerende med solid forståelse for relevant viden og en interesse for arkitektur. Vi søger dig, der er habil til at skrive på dansk, analytisk og detaljeorienteret. Derudover vægter vi din nysgerrighed efter at tilegne dig ny viden og din evne til at arbejde sammen med andre.

Konkret forestiller vi os, at du er kandidatstuderende på Informationsvidenskab og Kulturformidling på 5. semester eller studerende på en tilsvarende relevant uddannelse.

Arkitektforeningen som arbejdsplads

Arkitektforeningen er en uafhængig standsforening, som siden stiftelsen i 1879 har arbejdet for at sikre de bedste vilkår for arkitekturen og den enkelte arkitekt.

Foreningens sekretariat ligger centralt i København på Åbenrå 34, tæt ved Nørreport.

Vi har en uformel omgangstone med højt til loftet, et godt kollegialt fællesskab og stort fagligt engagement. Som praktikant kan du nyde godt af fleksible arbejdstider og gode frokostordning.

Det praktiske

Som praktikant er arbejdstiden gennemsnitligt 37 timer om ugen, men vi tilrettelægger praktikforløbet, så det passer til dit uddannelsesforløb og eventuelle studiejob, herunder de relevante formaliteter i forhold til dit studiested. Praktikstillingen er ulønnet, men Arkitektforeningen vil yde en erkendtlighed i henhold til gældende regler. Læs evt. mere her.

Praktikperioden løber som udgangspunkt fra den 12. august 2024 til den 20. december 2024, men vi er åbne for at justere perioden af hensyn til dit studie.

Sådan søger du

Vi ser frem til at modtage din motiverede ansøgning og dit CV på praktik@arkitektforeningen.dk og senest mandag den 25. marts, 2024.

Samtaler afholdes tirsdag den 2. og onsdag den 3. april.

Spørgsmål om stillingen kan rettes til Dorte Sibast, udviklingschef i Arkitektforeningen på ds@arkitektforeningen.dk eller tlf.: 26 71 90 17

Dorte Sibast

Udviklingschef i Akademisk Arkitektforening