Solenergi i bykvarterer

Det internationale projekt ‘Solar Neighborhood Planning” nærmer sig sin afslutning efter 4 år, og Solar City holder seminar hvor subtaskledere fra Norge og Sverige deler resultater og præsenterer cases fra projektet. Danske arkitektfirmaer og virksomheder vil gennemgå eksempler på bykvarterer, hvor solenergi er del af planlægningen

Brædstrup-Boliger-af-Ginnerup-Arkitekter

Brædstrup Boliger af Ginnerup Arkitekter

Tidspunkt:

29.11.2023 kl. 13-16

Sted:

Kosmopol, Fiolstræde 44, 1171 København

Arrangeret af:

Solar City Denmark i samarbejde med DEM

Internationale resultater

Maria Wall, Lunds Universitet:
Solar Neighborhood Planning
Solenergistrategier, økonomiske incitamenter, forretningsmodeller, interessentinddragelse: gennemgang af projektet og dets resultater.

Jouri Kanters, Lunds Universitet:
Solar Planning Tools
Eksempler på værktøjets anvendelse og indflydelse på designprocessen, inklusive detaljerede eksempler fra Malmø Hyllie og Lund Brunnshøg.

Gabriele Lobaccaro, NTNU Trondheim:
Collection of case studies from 10 countries
Eksempler på bykvarterer med solenergi, der bliver tilgængelige på online database.
Danske eksempler

Olaf Bruun Jørgensen, DEM:
Udviklingsplaner
Aarhus tidligere amtssygehus omdannes til bæredygtigt bykvarter med fokus på solenergi og dagslys. Årslev udvikler ny bæredygtig bydel med genanvendelse af materialer og lokal energiproduktion.

Lars Brøndum Petersen, CEO, Ennogie:
Boligområdet Sønderhaven i Brædstrup Solcelletag, batteri og varmepumper sikrer høj selvforsyningsgrad i de 77 lejeboliger.

Mark Krebs, Partner, Bjerg Arkitektur:
Fjordudsigten i naturbydel Ringkøbing K Bebyggelsen Fjordudsigten har 80 almene energieffektive boliger med solceller, der dækker boligernes energibehov. Overskudsstrøm lagres ved flowbatteri.

Tilmelding senest 27.november

Pris: 490 kr. (390 kr. for Solar City Denmarks medlemmer)
For betaling via EAN kontakt Karin Kappel

Arrangør Solar City Denmark i samarbejde med DEM og støttet af Det Energiteknologiske Udviklings- og Demonstrationsprogram (EUDP) og Grundejernes Investeringsfond.