Udvalg & nævn

Arkitektforeningen har flere faste udvalg, hvor du kan blive medlem, hvis du er MAA. Du stiller op til et udvalg på det årlige repræsentantskabsmøde. Vælges du, sidder du i tre år.

Foto: Laura Stamer

Konkurrenceudvalget

Konkurrenceudvalget hjælper og rådgiver bestyrelsen om konkurrencer. Målet er at sikre fagets vilkår, udvikling og anseelse.

Optagelses- og Kvalifikationsnævn

Du kan blive MAA, selvom du ikke har en traditionel arkitektuddannelse. Optagelses- og Kvalifikationsnævnet gennemgår alle ansøgninger.

Responsumudvalget

Det er ikke altid, et projekt går som planlagt, eller arkitekt og bygherre er enige om, hvad der er aftalt. Responsumudvalget kan hjælpe med at få projektet tilbage på sporet ved hjælp af et forlig eller en kendelse. Udvalget svarer også på faglige spørgsmål, hvis en uenighed ender i retssag, og kan desuden fungere som syns- og skønsinstitution.

Understøttelsesfondet

Understøttelsesfondet er din mulighed for at få økonomisk hjælp, hvis du er syg eller af andre grunde har behov for økonomisk støtte. Se dine muligheder og download ansøgningsskemaet via linket.

Arkitektens redaktionsudvalg

I fagbladet Arkitekten er der plads til at diskutere og formidle fra vores egen verden. Arkitekten er et uafhængigt forum og et fagligt mødested. Som medlem af redaktionsudvalget er du sparringspartner for chefredaktøren og med til at præge bladets udvikling.

Her er vi også

Arkitektforeningen har en repræsentant i mange forskellige eksterne institutioner. Se, hvem via linket.

Vores medarbejdere i sekretariatet er klar til at besvare dine spørgsmål

Find os her