Udvikling af skolernes idrætsfaciliteter

Kommunerne bygger, renoverer og moderniserer disse år skoler for milliarder af kroner. Spørgsmålet er, hvilke effekter renoveringerne har på idrætslivet og børnenes bevægelsesglæde. Så hvordan kan skolers idrætsfaciliteter moderniseres, så de bliver hele byens idrætsfaciliteter? Det stiller Danmarks Idrætsforbund fokus på med en temadag den 11. maj.

Foto: Danmarks Idrætsforbund og fotograf Leif Tuxen

Tidspunkt:

Kl. 10.00-12.00

Sted:

Arrangeret af:

Danmarks Idrætsforbund

Hvordan understøtter skolernes fysiske rammer bedre Åben Skole? Og hvordan bliver nye skoler til hjem for nye foreninger. Det er i fokus, når Danmarks Idrætsforbund holder temadag den 11. maj.

Oplægsholdere fra kommuner og arkitektvirksomheder fortæller, hvordan nye skolebyggerier udvikles med særlig fokus på faciliteter til idræt og foreningsliv. Du bliver præsenteret for de vigtigste erfaringer med at modernisere skolers indendørsarealer, skolegårde og gamle gymnastiksale til mere bevægelse i og efter skoletid. Og ikke mindst vil du høre, hvordan arkitekter planlægger nye skoler, og hvordan kommuner målrettet arbejder for idrætsfaciliteter til gavn for alle borgere 24/7.

Temadagen finder sted online og består af oplæg og et digitalt sidespor med spørgsmål og afstemninger.