Byggepladsbesøg og rundvisning på Mindet

Kom med Arkitektforeningen Østjylland på guidet byggepladsbesøg på Mindet i Aarhus og få et indblik i transformationen af det historiske kornlager til Danmarks højeste kontorhus. Oplev projektets arkitektur, byudvikling og konstruktion helt tæt på.

Foto: Olav De Linde

Tidspunkt:

15.06.2026 kl. 16:00 - 17:30

Sted:

Vi mødes foran Jumbo, Mindet 4

Arrangeret af:

Lokalforening Østjylland

Pris:

Gratis og kun for medlemmer

Tilmeld

Tilmeldingsfrist: 12.06.2026

Hvordan bygger man et nyt vartegn midt i en historisk havnefront? Og hvordan forener man transformation, byliv og højhusbyggeri i ét samlet projekt?

På dette byggepladsbesøg inviterer Arkitektforeningen Østjylland medlemmer og fagfæller med indenfor på Mindet – det markante nye erhvervs- og kontorhus ved Aarhus Havn, hvor byen møder vandet. Her transformerer Olav de Linde det tidligere korn- og foderstoflager fra 1926 til base for et nyt højhus på 145 meter, som bliver Danmarks højeste kontorhus.

Med sin placering i Sydhavnen bliver Mindet et nyt pejlemærke på Aarhus’ skyline og et projekt, der sætter tydelige spor i udviklingen af havneområdet. På rundvisningen får du indsigt i projektets arkitektoniske greb, transformationen af den eksisterende bygningsmasse og arbejdet med at integrere et højhus i den historiske kontekst.

Besøget giver samtidig mulighed for at opleve byggepladsen tæt på og høre om de tekniske, konstruktive og bymæssige overvejelser bag projektet, inden Mindet forventes klar til indflytning i 2027.

Arrangementet henvender sig særligt til arkitekter, bygherrer, rådgivere og andre med interesse for transformation, byudvikling og komplekse byggeprojekter i stor skala.

Filtrér: Arkitektforeningen

Nyhed

Se 12 mere +

Kalender

Se 12 mere +

Debat

Se 12 mere +

Kurser

Se 12 mere +

Job

Se 12 mere +

Andet

Se 12 mere +

Artikler

Se 12 mere +