Åben idekonkurrence om Skæring Bæk II

Arkitektforeningen har fornøjelsen af, på vegne af boligselskabet AAB, at udskrive en åben idekonkurrence om udviklingen af anden etape af bebyggelsen Skæring Bæk ved Aarhus.

Omdrejningspunktet for idékonkurrencen skal være arkitektonisk kvalitet forstået i ordets bredeste betydning, og der skal være fokus på gode ideer og nyskabelse.

Bebyggelsen Skæring Bæk placerer sig mellem land og by – lige uden for byskiltet til Skæring by og mellem parcelhuse, marker og gartnerierhverv. Samtidig ligger området tæt ved vandet med gode badestrande og lystbådehavne. Byggerierne repræsenterer tankerne bag den gode bolig og det gode liv, hvor arkitekturen sætter rammerne for livet i og imellem husene.

Med idékonkurrencen ønsker bygherre AAB at blive udfordret og klogere på det potentiale, som grunden i Skæring har.

Vinderen af idékonkurrencen forventes at blive tilknyttet som rådgiver i den indledende planlægning med viderebearbejdning af konkurrenceforslaget, som kan danne grundlag for en lokalplan for området og en designmanual.

Arkitektforeningen er rådgiver og har endvidere udpeget tre fagdommere. De er:

Mikkel Frost, arkitekt MAA/RIBA, Cebra

Rikke Juul Gram, landskabsarkitekt MAA/MLD, Schønherr

Lisbeth Westergaard, landskabsarkitekt MAA, LIW planning

Hent konkurrenceprogram og bilag på iBinder. For at kunne tilgå materialet, skal du oprette en konto, som er gratis og uforpligtende. Det gør du via dette link: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=qjjmvqghfx

Frist for indsendelse af forslag til konkurrencen er den 10. oktober 2019.