Konkurrencerådgivning

Arkitektforeningens Konkurrenceafdeling tilbyder bygherrer professionel rådgivning i arkitektkonkurrencer. Over 1.500 konkurrencer gennem årene har givet os en enestående erfaring.

Når arkitektkonkurrencen afholdes i Arkitektforeningens regi sikres bygherrer, arkitekter og de fremtidige brugere det bedste resultat og ikke mindst, at økonomi og tidsplaner overholdes. Vi kan tilrettelægge hele konkurrencen eller rådgive i dele af konkurrenceforløbet, altid i tæt dialog med bygherren.

Offentlig og privat
Vi rådgiver offentlige og private bygherrer i at afholde konkurrencer inden for byggeri, planlægning og design.

Konkurrenceformer
Der rådgives inden for en lang række forskellige konkurrenceformer for at den enkelte konkurrence kan finde sin helt rigtige form.

Konkurrenceprogram
Et godt konkurrenceresultat starter med et godt konkurrenceprogram. Konkurrenceafdelingen har stor erfaring med at udarbejde konkurrenceprogrammer inden for alle typer af opgaver.

Dialog og netværk
Arkitektforeningens rådgivning bygger på en tæt dialog med branchen. Som arkitektstandens forening har vi daglig kontakt til et unikt netværk, der sikrer os adgang til erfaringer og ny viden.

Professionelle fagdommere
En væsentlig del af et godt konkurrenceforløb er bedømmelsen af forslagene. Vi har som de eneste i landet direkte adgang til professionelle fagdommere, som kan indgå i bedømmelsen.