Professionel udvikling – coaching og undervisning online

Uanset om du vil udvikle dig i din nuværende rolle eller ønsker en ny rolle, tilbyder dette forløb konkrete værktøjer til at tænke og handle på en måde, der fremmer din professionelle udvikling.

Tidspunkt:

Forløbet afholdes 8.-16.06.2020

Tilmeldingsfrist:

03.06.2020

Medlemspris:

5.200 kr.

Pris ikke medlemmer:

5.900 kr.

Sted:

Kontakt og tilmelding

Lise Agnes Blichmann

Koordinator

lb@arkitektforeningen.dk

Onlineforløb med undervisning og personlig coaching
ved organisationspsykolog Thea Mikkelsen

På dette forløb skal du arbejde med din egen professionelle profil. Vi ser på, hvordan du kan forstå og præsentere dig selv samt hvilke udviklingsbehov, du oplever at stå overfor som arkitekt. Formålet er at give dig værktøjer, der kan understøtte dig i at forstå dig selv i forhold til den eller de professionelle roller, du ønsker for fremtiden, samt de behov branchen har. Ved deltagelse på kurset vil du få hjælp til at finde handlingsstrategier, der kan bidrage til at afklare og udvikle de næste skridt i din professionelle udvikling.

Forløbet består af online undervisning, hvor alle deltagere kan vælge at være anonyme og deltager med spørgsmål og refleksioner gennem chat og uploads på en lukket online platform, personlig coaching og individuelt tilpassede hjemmeopgaver – alt online. Hybriden med både undervisning og opfølgende individuel sparring gør det muligt at få en personlig handlingsplan for faglig udvikling, selvom fysiske møder ikke kan lade sig gøre i øjeblikket.

Målgruppe
Alle kan tilmelde sig, da samtaler foregår individuelt, og deltagere derfor får personlig sparring i forhold til egen situation. Ved tilmelding bedes du vedlægge dit CV.

PROGRAM
Dag 1 – Online-undervisning:
Den professionelle profil
Præsentation af modeller til at tydeliggøre egen faglige og professionelle profil og afklare, hvad der skal være grundlaget for de næste konkrete skridt i arbejdslivet.
Hjemmearbejde: Hvem er jeg som faglig profil? På baggrund af et dokument med spørgsmål arbejdes der individuelt på at afklare egne ønsker, kompetencer og profil.

Dag 2 – Individuel samtale:
Hvem er jeg som arkitekt, og hvilke perspektiver åbner det?
Hjemmearbejde: Personlige fremtidsscenarier
På baggrund af en flowskrivningsopgave formuleres tre mulige professionelle mål.

Dag 3 – Online-undervisning:
Fremtidsscenarier
Præsentation af modeller til at afklare de ønskede professionelle mål i forhold til mulige fremtidsscenarier.
Hjemmearbejde: På baggrund af et dokument med spørgsmål arbejdes der individuelt på at fremskrive mulige fremtidsscenarier og planlægge afklarende handlinger.

Dag 4 – Online-undervisning:
Den personlige præsentation
Præsentation af en model for, hvordan man præsenterer sin professionelle profil i forhold til et bestemt scenarie.
Hjemmearbejde: På baggrund af et dokument med spørgsmål arbejdes der individuelt på at formulere en personlig præsentation af egen professionelle profil.

Dag 5 – Individuel samtale:
Afslutning og videre skridt

5.200 kr. for medlemmer af Arkitektforeningen
5.900 kr. for ikke-medlemmer

Professionel Profil – forløb:
8. juni kl. 10-11 – online-undervisning
9. juni – individuel samtale 1 time
10. juni kl. 10-11 – online-undervisning
11. juni kl. 10-11 – online-undervisning
16. juni – individuel samtale

Undervisningen og de individuelle samtaler foregår i Microsoft Teams. Du får links til de enkelte møderum og den individuelle coaching.
Der tildeles individuelle tidspunkter på forløbets dag 2 og dag 5 til 1:1-samtalerne.

Tilmelding
Send en mail til Lise Blichmann, lb@arkitektforeningen.dk, hvis du ønsker at tilmelde dig. Vedhæft dit CV (til underviserens forberedelse).

Tilmeldingsfrist
Onsdag den 3. juni.