Arkitektur i folkeskolen

• No public posts in this group. You must register or login and become a member in order to post messages, and view any private posts.

Arkitektur i folkeskolen afholdes som kursus i Arkitektforeningen. Her downloades kursusmaterialet - og diskussioner, inspiration og gode råd kan videregives mellem gruppens medlemmer.

Kurset ruster dig, der har lyst til at påtage dig opgaver i at undervise i arkitektur eller indgå i workshops eller forløb med lærere i folkeskolen. Her er fokus på at formidle din faglighed på en måde, der både engagerer eleverne og rådgiver lærerne.

Der er masser af spørgsmål at diskutere og undersøge i undervisningen fra yngste til ældste klassetrin og arkitektur åbner et greb, et blik og en metode til at forstå og påvirke de fysiske rammer. Samtidig åbner arkitekturundervisning døre til de eksisterende fag i skolen:  matematik, historie, billedkunst, samfundsfag, så det er vigtigt at kunne indgå i et parløb med de lærere, der underviser her.

Gennem oplæg og øvelser reflekterer vi over pædagogiske metoder, konkrete undervisningsforløb og samarbejde med lærere i grundfag. Konkrete ideer til arkitekturforløb er velkomne som cases på kurset.

Udgiv indhold