UIAs verdenskongres til København i 2023

13.7.2017 Se profil

Annette Blegvad

Kære alle

Den Internationale Arkitektforeningn (UIA) afholder verdenskongres og gerneralforsamling hvert 3. år. I år afholdes det i Seoul fra den 3. til den 10. september.  I Seoul skal der stemmes om, hvem der skal afholde verdenskongres og generalforsamling i 2023 - der er 6 byer, der byder, nemlig Antalya, Baku, Kuala Lumpur, Madrid, Lausanne og KØBENHAVN. Kongressen har aldrig været i de nordiske lande og København byder på vegne af de nordiske lande, som tilsammen udgør the Nordic Section i UIA. Vi har kæmpestor opbakning fra både ministre, borgmestre og virksomheder og alle er enige i, at det vil være fantastisk at få 10-15.000 arkitekter til København i 2023.

I kan se mere om buddet i den lille folder og i det brev, som formand Natalie Mossin har sendt til formændene for alle arkitektforeningerne. Vi har koblet vores tema op på FNs 17 sustainable development goals, fordi vi mener, at det er den væsentligste udfordring for arkitekterne nu og i de kommende år for at sikre en bæredygtig udvikling for alle.

Vi har rigtig god hjælp også fra  Wonderful Copenhagen og Udenrigsministeriet, som har sendt materiale og information om buddet til de danske ambassader rundt om i verden.  Vi er naturligvis interesserede i at få så mange stemmer som muligt og dermed vinde at kongressen kommer til København i 23, og vi håber, at I vil gøre brug af jeres netværk rundt omkring. I kan se medlemsforeningerne her http://www.uia-architectes.org/en/qui-sommes-nous/un-reseau#.WWeCnOywdaQ og det vanskelige er jo, at vi ikke ved, hvem de enkelte arkitektforeninger sender af sted som stemmeberttigede til generalforsamlingen og dermed til afstemningen den 10. september om formiddagen.

Hvis I har brug for mere information så skriv endelig til ab@arkitektforeningen.dk.

Mange hilsner

Annette