August måneds tilbud til MAA'er fra Arkitektens Butik

13.8.2018 Se profil

chg@arkitektforeningen.dk

COBE – Our Urban Living Room
Genoptryk af bestselleren om COBE arkitekter. Opdateret med nye interviews og projekter.
MAA særpris i august 330 kr. Nomalpris 480 kr.
Bestil her

COBE – Our Urban Living Room præsenterer en række af tegnestuens projekter og bygninger i København, der alle er med til at fortælle en historie om, hvordan den danske arkitekturtradition i disse år videreudvikles og skaber byer, byrum og nye bygninger, der højner vores livskvalitet på fremmeste vis. Det bliver fortalt via projekter som foruden Nørreport Station, Israels Plads og det nye Nordhavn bl.a. tæller Røde Kors Frivillighus, Børnehaven Forfatterhuset, Tingbjerg Kulturhus, Biblioteket på Rentemestervej, Børnebyen på Prinsessegade, Krøyers Plads, transformationen af den gamle DLG-silo i Nordhavnen, Danmarks nye Rockmuseum og mange flere. Rigt illustreret med fotos og tegninger.

”I dag bruger vi vores by på en helt anden måde end for bare 20 år siden. Havnen er blevet byens største park, og cykelkulturen blomstrer. Byens biblioteker er gået fra at være et sted, man låner en bog, til at være et sted, hvor den studerende tilbringer en hel arbejdsdag, en familie bruger en søndag formiddag og en hjemløs kan læse dagens avis. Byen er blevet vores dagligstue. Mange af os, der bor i København, har ikke kæmpestore lejligheder, så det at bruge byen som opholdssted og udvidelse af vores eget hjem er blevet en naturlig del af livet” (Citat:  Dan Stubbergaard, arkitekt MAA og grundlægger af COBE)

Bogen indeholder interviews med nogle af Københavns kulturelle fyrtårne – herunder Dan Stubbergaard, Bjarke Ingels, Jan Gehl, Tina Saaby, Jens Kramer Mikkelsen, René Redzepi og mange flere.

Bogen udkommer den 23. august 2018.

NB! Kan kun købes af medlemmer af Arkitektforeningen. Husk derfor at oplyse dit medlemsnr. og fødselsdato, når du opretter dig som bruger af webshoppen.

Arkitektens Butik
Shop.arkitektforeningen.dk
shop@arkitektforeningen.dk

Foto: The Silo. Nordhavn. COBE arkitekter 2017. Rasmus Hjortshøj – COAST
Tidligere foderstofsbeholder nu transformeret til luksuslejligheder med skybar på toppen.