Hvorfor Planlægning

22.1.2019 Se profil

Svea Bäckström

HVORFOR PLANLÆGNING?

I 2018 fyldte bygningsfredningsloven 100 år og den reviderede byplanlov 80 år, lige som der atter blev foretaget væsentlige ændringer i den gældende planlov. Forestillingen om den fysiske planlægnings egenskaber og betydning for samfundsudviklingen har ændret sig over årene og gør det fortsat, men hvad kan planlægning, og hvorfor er fysisk planlægning en god idé? I anledning af ovenstående jubilæer inviterer Akademisk Arkitektforening Østjylland og IDA Østjylland alle interesserede til åben dobbeltforelæsning med Arne Post og Tom Nielsen om emnet: "Hvorfor planlægning?"

Arne Post er arkitekt MAA og forfatter til Byplanhåndbogen, der i 2018 udkom i en ajourført udgave.
Tom Nielsen er arkitekt MAA, professor ved Arkitektskolen Aarhus og forfatter til en lang række publikationer om fysisk planlægning.

Arrangementet afholdes den 25. januar 2019 kl. 13.30-15.30 i auditoriet på Navitas, Inge Lehmanns Gade 10, 8000 Aarhus C.

Af hensyn til forplejning m.m. er det nødvendigt med tilmelding til arrangementet.
Tilmeld dig via ida.dk eller send en mail med navn på deltager(e) til oestjylland@arkitektforeningen.dk.