NYHED 03.05.22

Årets rejselegat fra Lemvigh-Müller sætter fokus på 'genbesøg'

Arkitektforeningen har igen i år fået en legatpulje fra Lemvigh-Müller Fonden, og årets tema er 'genbesøg' og ny opmærksomhed på stedslige nuancer. Puljen er på kr. 100.000 og er målrettet studerende. Søg inden den 6. juni 2022.

Efter en tid, hvor steder, udsyn og nuancer ikke er oplevet, men blot overleveret, har ‘genbesøg’ potentiale til at påvirke på ny. Som fag og branche skal vi skabe bæredygtige løsninger med forståelse for eksisterende steder, nuancer og kvaliteter. Nye læsninger, og ny forståelse bliver afsæt for nye tolkninger. Steder kan have forandret sig – steder kan opleves forandrede. Egne evner til at være opmærksom på nuancer er skærpede. Nye perspektiver i det eksisterende – de iboende kvaliteter.

Arkitektforeningen har igen i år fået en legatpulje fra Lemvigh-Müller Fonden. Årets pulje er på kr. 100.000, og temaet er genbesøg og ny opmærksomhed på stedslige nuancer.

Hvem kan søge?

Legaterne uddeles til stud-MAA’er til studierejseformål, der skal påbegyndes i perioden 1. oktober 2022 – 31. juli 2023.

Hvad er kriterierne?

Ansøgere skal overbevisende beskrive, hvordan det ansøgte ophold med legatmidler konkret og/eller fabulerende vil adressere årets tematik.

Bedømmelseskomiteen består af Johnny Svendborg, MAA, formand for Arkitektforeningen og indehaver af Svendborg Architects samt Ida Lindberg MAA, næstformand for Arkitektforeningen og partner i Over Byen Arkitekter.

Frister

Ansøgningsfrist er den 6. juni 2022.

Bemærk, at legatmodtagere efterfølgende skal søge om udbetaling direkte hos Lemvigh-Müller Fonden. Legatmodtagerne informeres nærmere herom.
Svar fra Arkitektforeningen kan forventes i uge 26 – udbetalingerne fra Lem-vigh-Müller Fonden i løbet af september.

Afleveringer

Hent ansøgningsskema, udfyld  det og mail det til Lise Antonsen på lia@arkitektforeningen.dk. Bemærk, at en kopi af årsopgørelse for 2021 SKAL vedlægges ansøgningen.

Er der uddybende CV og begrundelse vedhæftes det i samme mail.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser