NYHED 12.10.22

Bliv en del af FORUM for Arkitektur

Beskæftiger du dig fagligt med arkitektur og byudvikling? Brænder du for at bidrage til en bæredygtig fremtid? Vil du være med til at fremme og bevare den arkitektoniske kvalitet? Og kan du se fordelen i at få styrket dit netværk og få en bedre forståelse af andres faglighed og deres indspark i processen? Så er FORUM det rette sted for dig.

Vil du vide mere? Kontakt:

Mie Dyreberg Haldrup

(+45) 2886 9844

mh@arkitektforeningen.dk

FORUM for Arkitektur er Arkitektforeningens nye tværfaglige netværk. I FORUM mødes arkitekter, byplanlæggere, ingeniører, bygningskonstruktører, antropologer, landskabsarkitekter m.fl. Ja, listen er lang over de mange fagligheder, der ser sig selv som en del af arkitektfamilien – eller spiller ind i arkitekturens verden. Det som forener os, er at vi alle har en passion for kvaliteten af de fysiske rammer, der omgiver os og et professionelt engagement i udviklingen af vores byer, bygninger og landskaber.

Vi samles til fire årlige møder, der varierer i tema og form. Fælles for dem er, at vi tager højaktuelle dagsordener op, inspirerer med faglige oplæg og debatterer netværkets deltagere imellem. Desuden giver FORUM adgang til kurser og netværk i Arkitektforeningen til fordelagtige priser – og ti numre af fagbladet Arkitekten om året kan tilvælges med stor rabat.

En styrkelse af arkitekturen gennem tværfaglighed

I takt med at udviklingen af vores byer, bygninger og landskaber bliver mere og mere komplekse, og der bliver et større fokus på klimaet, naturen og det fortsatte liv på kloden, er der behov for tættere samarbejde og videndeling mellem forskellige fagdiscipliner, mener Arkitektforeningens direktør Lars Autrup:

”I Arkitektforeningen har vi et ønske om at invitere bredere ind, med det formål at lære hinandens kompetencer og snitflader bedre at kende. Det vil ikke alene styrke båndet imellem de forskellige faggrupper, men også være med til styrke arkitekturens stemme både i faglige sammenhænge og i den brede debat, om hvilket samfund vi ønsker at leve i.”

Nye fordele for alle

FORUM giver løbende adgang til den nyeste viden og til dygtige og engagerende fagfolk. For MAA’er er FORUM et nyt og gratis tilbud på stammen. For andre med relation til faget er det en mulighed for at blive tilknyttet Arkitektforeningen og få adgang til en række aktiviteter og tilbud.

Læs mere og tilmeld dig FORUM her.

Vil du vide mere? Kontakt:

Mie Dyreberg Haldrup

(+45) 2886 9844

mh@arkitektforeningen.dk

Temaarrangementer i FORUM

Når mennesket ikke er i centrum
Dato: 1. december 2022
Tidspunkt: kl. 12.30 – 18.00

Et forsvar for Ørestad?
Dato: 23. februar 2023
Tidspunkt: kl. 12.00 – 18.00
Sted: HUB1, Ørestad City

Er der en ny æstetik på vej?
Dato: 25. maj 2023
Tidspunkt: kl. 12.30 – 17.30
Sted: ’Valencia’, Vesterbrogade 32, 1620 København

Hverdagen tæller – hvordan planlægger vi til hverdag og attraktion?
Dato: 1. november 2023
Tidspunkt: kl.12.30 – 17.30
Sted: Utzon Center Aalborg

Den blandede by – hvordan kommer vi videre?
Dato: 27. november 2023
Tidspunkt: kl. 12.00 – 17.00