NYHED 08.10.20

Byggefællesskaber LIVE

Sammen med Copenhagen Architecture Festival inviterer Arkitektforeningen til debat om byggefællesskaber. Arrangementet streames kl 16.

Bliv klogere på byggefællesskaber som er et mindre privat kooperativ eller en byggeforening, hvor familier eller enkeltpersoner går sammen om at opføre deres egne boliger uden kommerciel udvikler. På denne måde opstår der en mulighed for at opføre boliger, hvor det spekulative element udgår til fordel for billigere boliger, fællesskaber i fokus og øget bokvalitet og varieret arkitektur.

Paneldeltagere

• Arkitekt MAA og forsker i byggefællesskaber Silje Erøy Sollien
  • Arkitekt MAA Pernille Schyum Poulsen, Vandkunsten
  • Jes Møller, formand for Dansk Byplanlaboratorium og fhv. projektdirektør for Køge Kyst
  • Arkitekt MAA og selvstændig rådgiver, diverse bestyrelser og tillidshverv mm. Mette Lis Andersen
  • Janus Lylloff, idémand bag byfællesskabet i Odense

Lars Autrup, arkitekt MAA, direktør i Arkitektforeningen.

Deltag i debatten